Pád letadla u Moskvy mohly zavinit porucha, námraza nebo chyba pilota. Teroristický útok je málo pravděpodobný
Požár v motoru, vadný ukazatel rychlosti, námraza na povrchu letadla nebo chyba pilota - takové jsou podle listu Kommersant hlavní verze vyšetřovatelů při zjišťování příčin nedělního pádu dopravního letadla u Moskvy. Při havárii zahynulo všech 71 lidí na palubě, podle dnešního vyjádření záchranářů mezi nimi byli dva cizinci, Švýcar a Ázerbájdžánec. Nalezena byla zatím jen jedna černá skříňka.
Ruská média jsou dnes plná nepotvrzených informací a spekulací o okolnostech katastrofy. Shodují se nicméně v tom, že verze teroristického útoku je málo pravděpodobná, i když není definitivně vyloučena. Agentura RBK s odvoláním na názory expertů tvrdí, že v úvahu připadá i "diverze". Možnost srážky s jiným strojem vyšetřovatelé vyloučili.
Kommersant napsal, že podle odborníků letadlo ve vzduchu neexplodovalo, jak tvrdí někteří očití svědkové. Kráter v místě dopadu hluboký 2,5 metru prý svědčí o tom, že stroj spadl na zem s plnými nádržemi.
Vyšetřování podle některých médií může komplikovat skutečnost, že motory letadla byly vyrobeny na Ukrajině, s níž Rusko kvůli anexi Krymu a válce na Donbasu přerušilo téměř veškeré styky. Kyjev nicméně podle agentury TASS pomoc přislíbil.
Následky havárie na místě likviduje téměř 800 lidí. Oblast, kterou nepřetržitě monitorují bezpilotní aparáty, policie uzavřela. Úlomky havarovaného letounu jsou rozmetány na ploše třiceti hektarů.
Vyšetřovatelé podle ruských médií analyzovali konverzaci pilota s řídicí věží moskevského letiště, odkud letadlo startovalo. Neobjevili žádné zmínky o blížící se katastrofě ani vzrušený dialog, který by svědčil o krizové situaci. Pilot se zkrátka zhruba po sedmi minutách letu odmlčel. Stroj se podle radarových záznamů nejdřív propadl o 300 metrů na výšku 1500 metrů, pak výšku znovu nabral, a poté se náhle zřítil.