Mark Zuckerberg prý děsí pacienty. Sestry protestují, aby už nemocnice nenesla jeho jméno
Skupina sester z nemocnice v San Franciscu, která nese jméno zakladatele Facebooku Marka Zuckerberga, o minulém víkendu zorganizovala protest. Po skandálu s únikem informací si nepřejí, aby nemocnice nadále nesla jméno jejího významného dárce.
Podle sester se někteří pacienti bojí, že v nemocnici pojmenované po zakladateli Facebooku nejsou jejich osobní údaje v bezpečí. Ochrana soukromí je přitom ze strany lékařů zásadní. Mark Zuckerberg a jeho žena darovali nemocnici před třemi lety 75 milionů dolarů. Za podmínku si kladli právě to, že budova ponese jejich jméno. V Americe není neobvyklé, že instituce se jmenují podle významných dárců.
Naštvané sestry v sobotu překryly Zuckerbergovo jméno modrou páskou. Bojí se, že si je lidé budou spojovat s nedávným únikem informací, kterého zneužila nechvalně známá společnost Cambridge Analytica. Jedna ze sester prohlásila, že Zuckerberg děsí pacienty. Personál nemocnice se chce také distancovat od některých eticky sporných praktik Facebooku. Připomněl například studii Facebooku z roku 2015, při které výzkumníci manipulovali s emocemi uživatelů.
Zuckerberg napáchal škody po celé světě, říká sestra
Zaměstnanci nemocnice se také bojí, že Facebook by se mohl snažit využít Zuckerbergova napojení na kliniku a získat tak informace o pacientech. Odkazovali na televizi CNBC, která zveřejnila, že Facebook se už v minulosti pokusil získat v tajnosti data od jiných nemocnic. „Kdybychom věděli, co víme teď, tak bychom možná Zuckerbergův dar nepřijali,“ vyjádřil se k případu bývalý starosta města John Avalos pro The Times.
„Mít v názvu někoho, kdo ve světě napáchal tolik škody, je naprosto nepatřičné,“ řekla jedna ze sester pro Business Insider. Změna jména nemocnice naštvala mnoho kritiků už v roce 2015, když se o ní poprvé mluvilo. Tehdy zaměstnanci nemocnice v San Franciscu sepsali petici, v níž žádali, aby obyvatelé města mohli spolurozhodovat o jejím názvu. V roce 2008 se totiž zavázali, že instituci podpoří 887 miliony dolarů.
Společnost Cambridge Analytica zneužila asi 87 milionů facebookových profilů. Data využila při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa. Kampaň proto cílila hlavně na USA, v menší míře pak na Kanadu a Velkou Británii. V Evropě se zneužití informací týkalo asi „jen“ 2,5 milionu uživatelů.