Když krvácí Anglie, ona taky. Kampaň upozorňuje na provázanost fotbalu a domácího násilí
Překvapivý postup anglického národního týmu na probíhajícím Mistrovství světa ve fotbale využilo britské Národní centrum pro boj s domácím násilím, které ve spolupráci s kreativní společností J. Walter Thompson London vytvořilo kampaň upozorňující na alarmující růst domácího násilí páchaného na ženách v souvislosti s účastí týmu na šampionátu.
Na plakátu je zobrazena spodní část ženské tváře, na které je krví crčící z ženina nosu nakreslen svatojiřský kříž. Tím se během mistrovství ohání všichni angličtí fanoušci v Rusku i doma na Britských ostrovech.
V pravém dolním rohu obrázku je poté uvedeno, že domácí násilí vzrůstá v Anglii průměrně o 26 %, když hraje národní tým zápas. Pokud jej prohraje, číslo stoupá až o hrozivých 38 %.
Na boj proti násilí na ženách mohou zájemci přispět prostřednictvím dárcovské smsky nebo prostřednictvím převodu větší částky na účet centra.
Pro využití reklamní kampaně, která v posledních dnech obletěla Spojené království se Národní centrum rozhodlo poté, co tým překvapil svými dobrými výsledky a postupem v soutěži. V neděli se Anglie utká ve čtvrtfinále se Švédskem. Pokud vyhraje, získá Národní centrum pro popularizaci problematiky více času.
Kampaň byla pojmenována Ne tak docela krásná hra. Kreativní ředitel společnosti, která s ní přišla, médiím řekl: „Zápasy sledují s napětím fanoušci po celém světě. Stejné napětí ale bohužel prožívají i mnohé ženy těchto fanoušků. Málo známý aspekt fotbalu je v naší kampani vyjádřen zcela jasně.“