Felicia, Tudor, Karoq, Rapid. Víte, jak vznikaly názvy aut největší české automobilky?
Hledání jména pro nový model není v dnešním světě vůbec nic jednoduchého. Měl by vystihnout charakter daného vozu, zároveň ale název nesmí používat někdo jiný nebo nesmí v některém jazyku znamenat něco vulgárního. Není tak divu, že někteří výrobci raději užívají „bezpečné“ numerické nebo alfanumerické označení. Škoda však mezi takové nepatří. Víte však, co jména jejích modelů znamenají?
Octavia
Dnes nejprodávanější Škodovka na trhu je dalším vozem značky, který odkazuje svým jménem na někdejší stejnojmenný model. V tomto případě jde o nástupce Škody 440 představeného v roce 1959. Jméno Octavia pochází z latiny, jedná se o výraz pro slovo „osmý“. Původní Octavia, lidově přezdívaná oktávka, toto pojmenování dostala podle toho, že byla osmým modelem znárodněného československého průmyslu po druhé světové válce.
Karoq
Nástupce Yetiho se jménem přizpůsobil většímu Kodiaqu, s nímž ho sbližuje písmeno K na začátku a Q na konci. Stejně jako u něj se navíc Škoda inspirovala Aljaškou. Nechala totiž tamější obyvatele, aby jméno vymysleli. Podnět pochází z hlavy jednoho dvanáctiletého chlapce, který zkombinoval dvě slova původních obyvatel ostrova Kodiak na Aljašce – kaaraq, který v jazyce ostrovanů znamená automobil, a quarruq, tedy šíp, což odkazuje na ústřední motiv loga značky Škoda. Zkomoleninou těchto výrazů tak vzniklo označení Karoq.
Rapid
Rapid je dalším modelem v nabídce mladoboleslavské značky, který je nejen latinského původu, ale zároveň odkazuje na někdejší vůz. Naposledy to sice byl kompaktní liftback, respektive pětidveřový hatchback (Rapid Spaceback), původně to ale v meziválečné éře bylo vozidlo střední třídy se silným motorem. Z toho důvodu dostalo původem latinský výraz pro rychlý. Proto bylo později užito i pro kupé s motorem vzadu, na bázi Škody 742, nástupce Garde.