Nová Škoda Kamiq poprvé oficiálně. Čím nový model překvapí a co u Škody uvidíme poprvé?
Třetí a nejmenší SUV Škoda se pomalu ale jistě blíží. Model Kamiq jsme měli možnost prozkoumat ještě před světovou premiérou. Proces odhalování nové Škody Kamiq byl běh na dlouhou trať. Po prvních skicách přišla špionážní fotografie z dálnice D11, poté následovala série detailů a fotografie interiéru. Minulý týden jsme už ale stáli před vstupem do ateliéru v Mnichově Hradišti, kde na nás druhá Škoda na platformě MQB A0 vyčkávala v plné parádě.
Hned po vstupu na nás zcela nový Kamiq hleděl se stejně zamračeným pohledem jako na designových skicách. Vedle rozměrových parametrů je to jedna z těch zásadních změn, kterou se liší od Scaly. Stejně jako Kodiaq a Karoq má i Kamiq horizontálně dělené světlomety, což je charakteristický znak Škodováckých SUV.
Stejný, ale přece trochu jiný
Na Kamiqu je zajímavé, že jde o první model Škoda s dvoudílnými LED světlomety už ve standardu. Jde také o první Škodu, která nabídne dynamická směrová světla vpředu i vzadu. Můžete je znát například z vozů Audi. I Kamiq navíc mohou zdobit 18palcová kola, v základu však najdete šestnáctky.
V zadní části najdete světlomety ve tvaru písmene C. Své místo uprostřed víka kufru našel nápis Škoda, který budou mít všechny nové modely automobilky. Schopnosti v mírném terénu, ale hlavně pak ve městě, naznačuje světlá výška 182 mm (o 37 mm vyšší oproti Scale) a ochranné lišty na spodku auta. Výrazný design předprodukčního kousku navíc podtrhl sytý červený lak, první statické dojmy jsou tak veskrze pozitivní.
Šířka 1793 milimetrů je shodná se Scalou a ve výsledku vás tak čeká i stejně široký vnitřní prostor pro cestující. Je to i z důvodu palubní desky sdílené se Scalou. Dělat ji třeba jen o pár milimetrů delší by byl zbytečně drahý špás.
Více místa na hlavu
Co poznáte hned po usednutí za volant, je více místa na výšku. V porovnání se Scalou to dělá 20 mm vpředu a vzadu ještě o milimetr více. Kamiq je však půdorysně menší, protože má menší převisy karoserie. To se promítlo i do zavazadlového prostoru, který má rovných 400 litrů oproti 467 litrům ve Scale. Pochopitelně má také vyšší nákladovou hranu ve výšce 670 mm od země. Po sklopení zadních opěradel se prostor zvětší na 1395 litrů a na přání bude i sklopné opěradlo spolujezdce, díky kterému převezete i předměty dlouhé téměř dva a půl metru.
Kokpit působí velmi vzdušným dojmem. Palubní deska je, jak již bylo řečeno, shodná se Scalou, takže jen ve zkratce: možnost digitálního přístrojového štítu s úhlopříčkou 10,25 palce a k mání je i dotykový infotainment Amundsen s úhlopříčkou 9,2 palce. Sedadla jsou příjemná a z auta je dobře vidět do všech stran. K dispozici máte i hlídání slepého úhlu a zadní parkovací kameru, takže není nač si stěžovat.