Zmrzlinář Joe Nicchi se na Instagramu postavil proti vyděračským influencerům

Zmrzlinář Joe Nicchi se na Instagramu postavil proti vyděračským influencerům Zdroj: Instagram

Influenceři nic nedostanou! Zmrzlinář se vzepřel instagramovým hvězdám, teď je sám slavný

Oliver Adámek

Hoteliéři, majitelé kaváren a hospod poslední roky často čelí vydírání od youtuberů a instagramových influencerů. Internetové celebrity od nich chtějí nocleh nebo třeba večeři zadarmo s tím, že je pak možná doporučí svým fanouškům, v opačném případě se pomstí špatnou recenzí. U jednoho amerického zmrzlináře ale narazili.

Joe Nicchi provozuje v Los Angeles populární dodávku se zmrzlinou CVT Soft Serve, kterou vzali v posledních měsících influenceři útokem. Nicchi ale vymyslel originální způsob, jak je poslat do háje a ještě na tom vydělat.

Před 4 dny si na Instagram pověsil fotku, na které drží nápis „Influenceři platí dvakrát.“ K obrázku, který ho dostal na stránky světových médií, jako je Newsweek nebo The Guardian, ještě napsal: „Nezajímá nás, jestli jste influenceři ani kolik máte sledujících. Zmrzlinu zadarmo výměnou za post na sítích vám nikdy nedáme. Stojí 4 dolary, pro vás to teď bude 8 dolarů.“

Spolupráce s firmami je obzvlášť na Instagramu tak velkým trendem, že řada lidí označuje své příspěvky jako „sponzorované“, přestože zaplacené nejsou. Vytváří tím dojem, že je o ně zájem a mají v online světě vliv.

Jak může podnikatel dopadnout, když se celebritě znelíbí, poznala před pár lety pražská restaurace Podolka. Youtuber FattyPillow vyzval své fanoušky, aby jí dávali v recenzích nejnižší možné hodnocení – jednu hvězdičku. A to prý proto, že mu personál nedovolil přenést židli z interiéru restaurace na zahrádku. Hodnocení Podolky pak během pár dnů spadlo ze 4,3 hvězdiček na 2,3 z pěti.

Byznys zmrzlináře Nicchiho teď každopádně raketově roste navzdory influencerům a jezdí k němu zákazníci z celé Kalifornie. Sám říká, že bude rád, když se jeho postoj stane normálním a vydírání podnikatelů brzy skončí.