Black Friday: Češi během „svátku nakupování“ utratí v e-shopech kolem 800 milionů korun
Velká část obchodníků dnes nabídne zboží ve výprodejích v rámci marketingové akce Black Friday. Češi během ní utratí v internetových obchodech 800 milionů Kč, což je o 250 procent více proti běžnému pátku. Oproti loňskému Black Friday se tržby obchodníků zvýší zhruba o čtvrtinu. Vyplývá to z informací firem.
Podle analýzy společnosti Shoptet, která spravuje téměř polovinu všech českých e-shopů, se do pátečních nákupů zapojí přibližně 450.000 Čechů, kteří utratí nejčastěji okolo 900 korun.
Tradice výprodejové akce Black Friday pochází z USA. Podle analýzy nákupního rádce Heureka.cz však vždy neplatí, že by bylo v listopadu zboží levnější než v jiných měsících roku. Ceny jednotlivých prodejců se mohou lišit v průměru až o 50 procent a v některých kategoriích lidé najdou v prosinci podle analýzy zboží o 20 procent výhodnější než v listopadu.
Předvánoční tržby českých internetových obchodů by se podle Asociace pro elektronickou komerci letos měly zvýšit zhruba o pět miliard na 50 miliard Kč. Za celý rok se tak objem trhu zvýší přibližně o 15 procent.