Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) a logo loterie Účtenkovka.

Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) a logo loterie Účtenkovka. Zdroj: Blesk.cz

Propagace Účtenkovky stojí ministerstvo miliony. Nejvíc utratilo za rozhlasovou kampaň

ČTK

Náklady na propagaci účtenkové loterie k elektronické evidenci tržeb (EET) letos budou zřejmě činit zhruba pět milionů korun. Na informační kampaň v rozhlase ministerstvo financí vydalo 3,2 milionu korun. Výroba propagačních videí a plakátů od letošního července do července 2020 by pak měla stát 1,19 milionu korun. Vyplývá to z informací zveřejněných ministerstvem financí na internetu.

Loterii spustilo ministerstvo financí (MF) začátkem října 2007. Průměrně se každý měsíc zúčastnilo slosování zhruba 380 tisíc hráčů s 16 miliony zaregistrovaných účtenek. Zatím do posledního losování 15. listopadu se zapojilo 339 tisíc aktivních soutěžících.

Fixní náklady na účtenkovou loterii firmou Wincor Nixdorf, která provoz loterie zajišťuje, činí ročně 12,4 milionu korun a ministerstvo financí každý rok na výhry vyčlení 64,8 milionu korun. Na zasílání informačních SMS a převod výher počítá MF ročně s 1,2 až 1,8 milionu korun. V roce 2018 zaplatilo MF za marketingové a PR náklady k loterii 1,6 milionu korun.

Slosování loterie se koná každý 15. kalendářní den v měsíci. MF od prosince zvýšilo počet možných výher v účtenkové loterii, a to z 21 025 na 30 215. Celková hodnota výher zůstala ale zachována, změna se týká především navýšení počtu nejnižší stokorunové výhry. První výhra je nadále milion korun, druhá automobil za zhruba 400 tisíc, třetí 300 tisíc, čtvrtá 200 tisíc a pátá 100 tisíc korun. Zároveň od prosince může každý hráč registrovat maximálně 500 účtenek měsíčně.

Ministerstvo si od loterie slibuje větší motivaci zákazníků k přebírání účtenek vydaných v EET, jehož efektivita by se tím měla zvýšit. Zájemci mohou registrovat účtenky prostřednictvím formuláře na www.uctenkovka.cz nebo pomocí mobilní aplikace Účtenkovka. Opozice je k zavedení loterie skeptická.