Archív
Přihlásit pro přidání komentáře
schico
0
Sem napište váš vzkaz!nějak jsme přecitlivělí na jho druhé světové války. Já bych si těch jeho keců ani nevšiml, vůbec ani nevím doteď, jak to myslel...mám pocit, že určitá skupina lidí vydělává jen na tom, kdo co řekne o židech, potažmo o cikánech nebo tak...ti lidé to ani vůbec nijak nemyslí a někdy je to bráno jako důvod, pro jejich znemožnění...
torinese
Prolomit vlny. Ten byl hodně působivý - možná nejlepší ze všeho, co kdy zplodil- podle recenzí soudě.
torinese
Není normální, aby někoho kvůli žertu, byť možná nevkusnému, média a společnost takovým způsobem odstřelila. Totéž se stalo namol ožralému Gallianimu, jehož budou za jeho opilecké bláboly navíc soudit, a zcela jistě exemplárně odsoudí. Proč mám nepříjemný pocit, že se na adresu určitých etnik - cikánů, černochů a židů- nesmí pronést cokoliv dehonestujícího, aniž by člověk neriskoval kriminál. Jak je ale možné, že to neplatí také v obráceném gardu - urážky bílé rasy jsou přecházeny benevolentním mávnutím ruky. V normální zdravé společnosti by kecy von Triera nebo Gallianiho skončily maximálně fackou - v této zvrácené době média rozpoutají veřejný lynč a vynutí si odsouzení za každý hloupý žvást.
sammy
Trier má ve zvyku točit extrémně hluboké a morálně vyčerpávající filmy o tématech, která jsou v západním světě tabu. Především z Americké trilogie je patrné, že Trier hluboce pochopil smysl (nikoliv krásu) totalitního systému i rasizmu. Kamarád, který se účastnil natáčení Manderlay mi vyprávěl, že řada herců v tomto filmu depresi nehrálo, ale pod vlievem režiséra v ní skutečně bylo. Na place prý vládl rasizmus, ale vyznění filmu je zcela odlišné. Myslím, že Trier má o těchto tématech takový nadhled, že jím nutně musí své okolí pohoršovat. Jako relativně nezávislý režisér si to může dovolit.