Komentáře

Zpět na článek

Bek chce prodloužit povinnou školní docházku a zavést granty pro studenty. Nezapomněl na učitele?

10 komentářů

Gruber Josef
@giorgio287 No, to jsou dost silná slova, ale pravda je, že chtít "reformovat" něco, o čem nemám přesnou představu, není ideální.
Gruber Josef
@Soňa Benešová Tedy vy jste pěkně nenávistná bytost, zkuste s tím něco udělat. Zdraví vás dvaašedesátiletá starší generace, které nevadí ani navigace, ani papírová mapa a ve volném čase si hraje s generativním designem, který občas zaujme i pár žáků. Výsledky jsou vpravdě zajímavé.
Gruber Josef
@Soňa Benešová Ještě byste měla uvést, o které průmyslovce píšete, nebo máte podrobný přehled o všech? Já na jedné učím 37 let a rozhodně nemůžu hodit všechny žáky do jednoho pytle. Řada z nich se vrací a jsou úspěšní, na řadu z nich mám výborné reference včetně vysokých škol. Když se žák učit odmítá, vždycky vyhraje. V tom je situace bezesporu horší než před léty. Pokud nebude cílem základní školy poskytnout základní vzdělání, ale nemít na stole stížnosti rodičů (kteří většinou při jisté míře agresivity dosáhnou svého), lepší to nebude. My žáky rozhodně nezkazíme. Stran toho, že průmyslováci mají málo praxe - změňte RVP... Žáci nemohou mít 40 hodin týdně.
Soňa Benešová
@giorgio287 Tys ještě neemigroval za svým snem do Ruska? Starší generace možná mají nabiflováno, kde je jaké hlavní město, ale jinak jsou úplně tupé. Lidsky, a technicky, zkuste jim strčit do ruky obyčejnou navigaci, tak na ni čumí jako tele na nová vrata. A když jim přijde e-mail, že do zítřka bude konec světa, protože zdražily rajčata, tak tím je to duševně zaměstná na půl roku. Než rajčata zlevní a zdraží nějaká jiná zbytečnost. Senioři. Výjimky jsou.
Soňa Benešová
@Gruber Josef Vtipná představa o průmyslovákovi. Dneska z průmyslovky nevědí nic, ani o technologii, ani z teoretických předmětů.
giorgio287
VÝCHOVA DEBILŮ V ČECHÁCH - CÍL EUROSOUDRUHA BEKA

Všichni budou gymnaziální nedouci - hlavně neumět myslet a volit vlastizrádce jako je Fiala a Bek!
Uživatel_5215945
@Gruber Josef a navic ta "montovna" generuje dobre placená mista pro ceske specialisty, a presne proto ze nemama kvalifikovane delnicke profese (coz jsou profese ktere vydelavaji vice nez vetsina humanitne vzdelanych VS) musi se u nas dekal (ale uz z cela vyjmecne) prace kdy si dovazime nekvalifikovane pracovniky z asie. Fakt miluji humanitne a levicove orientovanych zurnalistu jak prumysl nepotrebujeme a kazda vyrobni fabrika je montovna pritom montovny uz u nas skoro nejsou a pritom gigafactory (coz opravdova ryzi montovna) je strasne fajn...
Soňa Benešová
Tak v mnoha zemích včetně třeba USA je školní docházka do 18, potom jdou ti gramotnější na vysokou školu, což je nejčastěji Bc. vzdělání v konkrétním oboru. Většina vysokoškolsky vzdělaných je vzdělaných profesně s titulem Bc. Malá část potom dodělává Master level, což by mělo odpovídat našemu Ing., ale studium je na podstatně vyšší teoretické úrovni než je u nás většina Ing. Master level je pro vědce a lidi do výzkumu. Je to těžké studium. Doktoráty si potom dělají jenom někteří, a často si musí sami sehnat grantovou podporu. U nás je všechno smíchané dohromady a titul nevypovídá nic o vzdělání. Což tedy nevypovídá ani v těch USA, tam více rozhodují reference. Možná by mělo smysl skutečně nařídit povinnou školní docházku do 18. Dnešní snaha všechny nacpat na gymnázia, ze kterých se potom stejně stanou kecací školy bez matematiky a přírodních věd, postrádá logiku. Lycea u průmyslovek jsou taky jenom napodobování gymnázií a celé to stojí za něco.
Gruber Josef
@Uživatel_5215945 Já s tím plně souhlasím, současná průmyslovka nejsou žádní inženýři pro pravé zadní kolo, ale mají myslím dostatek všeobecného rozhledu plus odbornost, která jim dává základ pro uplatnění v řadě oborů, nejen ve studovaném. Ono je to tak, že pro ty, kteří nevědí přesně oč jde, splývá průmyslová škola a "učňák" v cosi neurčitého. Průmyslováci nejsou lidi pro "montovnu" v žádném případě. A kluka, kterého baví auta nebo elektronika, nemá smysl nutit, aby patlal herbář. Já bych se spíš zabýval tím, proč základní školy opouštějí děti, které mají problémy se čtením, psaním a počty a mají velmi slabou paměť. Abychom pro samou digitalizaci nakonec nezjistili, že naše děti neumějí číst a neudrží v hlavě jednoduchou informaci. Učiliště jsou plná těžko vzdělavatelných exemplářů, které mají problémy jak výukové, tak výchovné a není s nimi pořízení. Tyto problémy ovšem nezískali žáci na učilišti. Kdyby řada z nich takové problémy neměla a na ZŠ takřka nepropadala, na tzv. "učební" obor by ani nešla. Kde a proč se berou? Rámcové programy přitom oplývají nabubřelými rádobyvědeckými formulacemi psanými pro mladé, kteří bytostně touží po vzdělávání, zatímco školy vzdělání neumožňují, ale spíše vnucují.
Uživatel_5215945
By mne zajimalo jak přišel na to ze v nejprumyslovejsi zemi EU bude lepsi aby skolstvi produkovalo vseobecne vzdelane nedouky nez vysoce kvalifikovane tech. specialisty kteri mohou ekonomiku zeme posunout na vyssi uroven stejne jako se to uz 30let deje a udrzet tuto konkurencni vyhodu ci ji dokonce posilit. Ale ne mi radsi bude produkovat obecne vzdelane lidi pro neproduktivni a admistrativni pozice... jinak argument s motovnou je argumentacni faul.