Kultura

Zpět na článek

Never more návrhu nové podoby pražského Hlavního nádraží, který je mimo realitu

2 komentáře

Jan Barteček
Ještě že máme v europarlamentu a ve vládě Piráty, kteří mají podporu online sdílení souborů jako jednu z priorit.

Vidím, že to dopadlo stejně jako jejich ostentativní podpora legalizace marihuany nebo masová digitalizace.

Podobné slogany a hesla Pirátů mají asi stejný význam a důvěryhodnost, jako když ODS tvrdí, že zatočí s korupcí. XD
Jan Barteček
Nová budova hlavního nádraží opravdu není nedílnou součástí Fantovy budovy.

Fantova budova tady byla dlouho před novou budovou. Je to suterén s parkovištěm na střeše. To opravdu nikterak nepřidává na hodnotě Fantově budově. Právě naopak ji společně s magistrálou masivně škodí.

Nová budova je stísněná, zastaralá a kapacitně nedostačující. Buď musí dojít k masivní přestavbě a nebo musí jít celá k zemi. Opravdu se nejedná o žádnou reprezentativní bránu do Prahy.

A to, že byla před více než deseti lety nákladně rekonstruovaná, také není normální argument. Takže v momentě, kdy se něco opraví, tak se na to následující desítky či stovky let už nesmí sáhnout? V té době se to rekonstruovalo kvůli tomu, že neexistovala alternativa a to nádraží muselo nějak minimálně vypadat. Teď již existují alternativy a proto lze přejít k další fázi.

Brutalismus mám rád ale Nová budova hlavního nádraží v Praze není příliš praktická. Je potřeba její masivní změna. Po celou dobu měli památkáři jiný názor. A to že nová nádražní budova není součástí Fantovy budovy a nepodléhá památkové ochraně. Jakmile se však návrh dostal na veřejnost, tak otočil o 180° a projekt se teď snaží blokovat. Takže svým jednáním dovolil zbytečně utratit miliony na nákladech a spoustu času na architektonické soutěži, když měl stejně v úmyslu tento projekt blokovat. Jedná se o absolutní diletantství ze strany NPÚ. Nechají utratit spoustu peněz, času a námahy magistrát a SŽ, celou dobu přikyvují a říkají, jak se nejedná o památku a po vybrání finální podoby najednou otočí a řeknou, že se vlastně o památku jedná.

Nová budova hlavního nádraží v Praze musí z větší části k zemi protože by se tak rozsáhlá rekonstrukce nevyplatila. Protože ano, budova opět potřebuje rekonstrukci a to mnohem rozsáhlejší než předtím.