Reportáže
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeStrávil jsem den na trase metra C: Architektonická onanie, odporné toalety a jedenáct kyblíků na vodu
11 komentářů
reproman
Jako rodilý Pražák a pamětník otevření první trasy dovolil bych si drobnou korekturu. Ani Pavlák, ani Ípák, ale Slinták.
@reproman Ještě bych přidal Muzeum - "Pod vocasem" a Můstek - "U poblitýho", tam býval docela smrad ve vestibulu na Můstku
libich
Bohužel článek obsahuje mnoho chyb jak v pravopise, tak věcných. Tak např. Letňany už skoro žádné sysly nemají, konání koncertů a udupání nor jim zničilo život. Letňany jsou nejhůře projektováná stanice vůbec. Nejpraktičtější stanice je jednoznačně Nádraží Holešovice, kde jste rychle na tramvaji, vlaku i autobusu. Bohužel chybí kulturnější zázemí třeba se samoobsluhou. Oboustranné stanice jsou 3, Střížkov je na okrasu ale jinak totálně nepraktická stanice. Kobylisy zase mají extrémně dlouhé schody. Hodně smutné je, že většina stanic má jen jedny schody nahoru a dolů funkční a Florenc už má několik let zavřený jeden vstup.
Jan Čermák
Možná by pro mladší čtenářstvo stálo za zmínku, že stanice Nádraží Holešovice se kvůli relativní blízkosti Parku kultury a oddechu Julia Fučíka (v současnosti opět Výstaviště) dříve jmenovala Fučíkova. Stanice Budějovická nemá svůj název kvůli firmám z Budějc nýbrž proto, že stojí na Budějovické silnici, která přežila se svým jménem i řádění bolševického ideologa. Podobně to bylo i se stanicí Sokolovská, která stojí na začátku stejnojmenné ulice. Ulice se sice nejmenuje podle severočeského Sokolova, ale podle ukrajinského města Sokolovo, kde svedly boje čs. jednotky za 2. sv. v., ale porevoluční vlnu přejmenovávání nicméně přežila. Název stanice metra ovšem je logičtější dle křižovatky a zažitého místopisného názvu, proto změna po 1990. Ostatně podobně jako stanice Anděl na lince B, která se tak nejmenovala jen tak, ale proto, že ji stavěli budovatelé ze SSSR v moskevském duchu. V Moskvě bývala (možná ještě je) recipročně Pražská postavená podobně jako I.P.Pavlova.
Uživatel_5734171
Pisoáre podle vzoru motýle... Od té doby, co trasou C jezdí kuní ksicht, museli přepsat některé cedule...
Metro zdaleka neslouží jen Pražanům, už proto by si zasloužilo nejen nutnou údržbu, ale i státní účast při jeho modernizaci.
Kdysi jsem narazil na informaci (zdroj?), že tunely první části trasy -cca 6km- stály cca 6 milionů tehdejších Kčs a dnes příjde 1 km na 1 mld. I při inflaci mě nevychází tisíciprocentní nárůst ceny : zvedly se tisíckrát platy? Zvedla se tisíckrát cena betonu? Zvedla se tisíckrát cena razicích štítů, projektování, pohonných hmot nebo čeho vlastně?
Nebo jde o to, že tehdy nepracovaly státní stavební firmy pro zisk garanta stavby, podílejících se dodavatelů a jejich subdodavatelů + všimné za ůspěch v soutěži, ale ceny účelově zřízené firmy Metrostav v podstatě pokrývaly celkové náklady, tedy režiji se symbolickým ziskem? Nebo nepřesné vyčíslení?
První etapa metra C (7 km) stála 2,5 mld. Kčs