Prostor X
Zpět na článek
Nejedlová: Green deal nemusíme opravovat, za drahé energie nemůže. Elektroauta budou brzy levná
32 komentářů
Vladimír Veselý
9
Copak měla asi ve škole za známku fyziky? Klasický přiklad postupu nápad-nařízení-ono se to vyřeší asi samo...
Přejít do diskuze
Petr Provazník
Ježíši, ta ženská je naprosto bez technických znalostí... Energetické ztráty v přenosové soustavě, kapacitní možnosti sítě, náklady na navýšení kapacit každého podzemního kabelu v každé ulici (a to jsme je skoro všechny poslali do výkopu v zemi, teď můžeme litovat že ještě nejsou na sloupech). Vůbec nemusíme mluvit o elektromobilitě... je to úplně zbytečné. Už teď lidem co mají FVE na RD mnohde nedovolují připojení protože to přenosové síť neutáhne. A teď si představte že každý dům bude chtít mít elektroauto a nabíjet alespoň tak aby ráno odjel s 80% baterie. Pamatuje si ta osoba alespoň něco z fyziky? Tahle panička nespíš bydlí někde v bytě... tam má 10A jistič na celý byt a myslí si že jinak ten proud jako teče vzduchem? Běžný střední dům má přípojku 3x25A. Jestli ti blázni v EU co mají jen nějaké pochybné humanitní vzdělání nechápou že pokud chtějí všude elektrokotle bude to minimum. A do toho Auta na baterky? to je dalších 3x25A pokud to chcete nabít za noc. To je minimálně 2x až 3x NAVÝŠENÍ KAPACITY PŘENOSU VŠECH KABELU VŠUDE..! a jestli někdo tvrdí že ne ať si nastuduje problematiku a termín pojmu "rezervovaný výkon". V zimně AŽ BUDE MRZNOUT ..kdy budete topit elektřinou a budete chtít nabít auto... budete si muset nejspíš vybrat. A to nemluvím vůbec o tom že nemáme výrobní kapacita a to ani omylem..na to abychom připojili třeba 1000 000 aut naráz večer do sítě. Jak tohle může někdo nechápat je mi záhadou. Pokud to ale nechápe někdo ani takto zcela lapidárně popsané a už nevím skutečně nevím, jak jednodušeji to popsat...
Uživatel_5833513
Panebože, to je zase snůška ideologických blábolů 🤦🏻♂️ Mě připadá, že zelená soudružka právě přiletěla z jiné planety 🤣
lug70
Typické pro komunisty, dnes zelenorudé. Dohnat a předehnat, poručíme větru dešti, kupředu levá. Že to jsou utopické nesmysly? Nevadí, stejně si budeme prosazovat svou, navzdory fyzice i samotné přírodě. Tahle samice kura domácího by i v 50 letech dokonale zapadla do tehdejšího systému jako kulička do čela Goléma.Tehdy taky stejné typy lidí byly uvědomělými svazáky, fanaticky zapálenými pro společnou věc. A kdo jim stál v cestě, s tím se vypořádali po bolševicku.
jasu1
Její genialita a z ní plynoucí vidění je založena na nevědění.
V evropských politických strukturách je to předpoklad aby s Vámi mohli stejně vybavené bytosti vést dialog . Společné dílo těchto neznalostních geniů pak všichni musíme žít. Hlavní, je zářící pohled a zápal,že milí svazáci.
V evropských politických strukturách je to předpoklad aby s Vámi mohli stejně vybavené bytosti vést dialog . Společné dílo těchto neznalostních geniů pak všichni musíme žít. Hlavní, je zářící pohled a zápal,že milí svazáci.
giorgio287
Kdyby hloupost nadnášela, byla by ekokomouška již na Marsu. Je vidět, že po afrických předcích má IQ houpacího koně.
Petr Burda
Ano, elektroauta budou brzo levná - vždyť je to jen karoserie a elektromotor(y).
Jenže bude nutné koupit akumulátor. Ten je založený na kovech vzácných zemin - a když jsou vzácné, tak se stoupající spotřebou budou jaké, paní kandidátko? Ještě vzácnější! A tedy dražší.
Další problém je s dobíjením. Velká část populace - a ta méně movitá zároveň - bydlí mimo velká města. Tito lidé potřebují mít auto připravené a ne čekat v pořadníku na nabíjení. A když nebude pořadník na nabíjení, tak buď bude nutné vyměnit vodiče VN, protože potečou násobně vyšší proudy, a nebo vyměnit transformátory v elektrárnách i rozvodnách, protože bude vyšší napětí. Povídání o fotovoltaice i větrnících je hezké, ale v zimě svítí slunce obecně málo, a na vítr není spolehnutí. Nemluvě o tom, že energetická náročnost výroby a likvidace jak solárního panelu, tak větrníku, není nulová (a při jejich účinnosti bude tvořit významné procento z jimi vyrobené energie).
Jenže bude nutné koupit akumulátor. Ten je založený na kovech vzácných zemin - a když jsou vzácné, tak se stoupající spotřebou budou jaké, paní kandidátko? Ještě vzácnější! A tedy dražší.
Další problém je s dobíjením. Velká část populace - a ta méně movitá zároveň - bydlí mimo velká města. Tito lidé potřebují mít auto připravené a ne čekat v pořadníku na nabíjení. A když nebude pořadník na nabíjení, tak buď bude nutné vyměnit vodiče VN, protože potečou násobně vyšší proudy, a nebo vyměnit transformátory v elektrárnách i rozvodnách, protože bude vyšší napětí. Povídání o fotovoltaice i větrnících je hezké, ale v zimě svítí slunce obecně málo, a na vítr není spolehnutí. Nemluvě o tom, že energetická náročnost výroby a likvidace jak solárního panelu, tak větrníku, není nulová (a při jejich účinnosti bude tvořit významné procento z jimi vyrobené energie).
MOJEJMENO
Je to naprosto jasné. Nevolit Zelené, Rudé, Piráty a též poblázněné KDU.
Jiří Flusek
Jo jo, soláry a větrníky produkují tak levnou elektřinu až z toho účty za ni radostně rostou. A pokud elektroauto nedobiji na veřejné dobíjecí stanici za srovnatelnou dobu, co dotankuji nádrž spalováku, tak je to pro obyvatele městské zástavby, co nemají vlastní dům s garáží, nepoužitelný křáp. Kdyby se ty peníze, co se za Green deal v protlačované podobě promrhaly, daly na seriózní výzkum možností skladování elektrické energie a alternativních pohonů aut, tak jsme mohli být mnohem dál než teď. Pokud tedy Green deal není myšlen jako ekonávrat na stromy.
Pavel Schelle
Tak když to říká nevzdělaná, nikdy nepracující pijavice, dojící Erár tak to bude urcitě pravda...
epr3
Doufám, že se tohle kudrnaté vemeno nikdy, nikam, na žádný politický post nedostane.
jerryx
Tak hezká, tak milá a tak, řekněme naivní. Pirátům jde o svobodu na internetu asi stejně jako šlo dřív Jakešovým komunistům o demokracii. Green Deal není potřeba reformovat , ale odmítnout. Uhlíková neutralita to je jen ideologie.
Jan Bejšovec
Proč je tu rozhovor s rudozelenou fanatickou nevzdělanou lůzou??? Proč tu raději není rozhovor s předsedou Svobodných??
Jaroslav D
Elektroauta samotná možná neprodukují CO2, ale green-deal friendly rozhodně nejsou. Dokud většina elektráren nebude jaderná, tak elektroauta budou způsobovat srovnatelně stejně a možná i více znečištění (zjednodušeně řečeno jedou vlastně na uhlí), než ta na benzín nebo naftu. Nehledě na ekologické problémy spojené s těžbou těžkých kovů na výrobu a likvidaci baterií.
Uživatel_5833424
I kdyby auta na baterky byla zdarma, pokud je tisíce lidí na sídlištích nemají jak nabít, jsou k h...u.
Petr Burda
@giorgio287 Afričtí předci za to nemohou. Nejsou o nic hloupější než my, jen mají horší přístup ke vzdělání. Tohle bude osobní (in)dispozice, víra v nadpřirozeno (ale ne Boha), nebo jen víra v úplnou hloupost voličů.
Uživatel_5430194
Myslíte, že když ty Vaše iluze budete neustále opakovat, že se to potom stane? Nestane.... Evropa je včetně Německa moc socialistická.... strany potřebuji voliče s nižší kupní sílou... lezou jim takřka do zadele... včetně Babiše.... a ještě jim nikdo neřekl, že Green dealer přijdou o svá stará auta a o možnost se levné pohybovat.... a to až jim dojde, tak vás výměnou!!! Protože to bude první velký krok proti této skupiny obyvatel... a já už na to čekám.... a držíržím jim pěsti!!!
Pavel Molík
Green deal je podvodný projekt s kolosálním škůdcovským potenciálem a ještě větším zhoubným dopadem na běžný život miliónů lidí, kteréžto milióny lidí mají být skrze své ožebračení obětovány na oltář zelené věrouky. Odmítám šílené sociálně-inženýrské experimentování na bázi totálního zideologizování problému ochrany životního prostředí na základě uhlíkově-neutrálních bludů z katechismu výše zmíněné zelené věrouky. Marx-leninské ideje nejsou tak bludařské, jako gretensko-klimatické narativy ze zmíněné zelené věrouky. Nejedlová podceňuje inteligenci občanů, všichni nemají chuť být obětními beránky v zeleném sociálně-inženýrském experimentování k větší slávě partičky šílené Uršuly & spol. Kdo chce věřit propagandě zeleně zabarvených fanatiků, tak ať si věří, ale měl by chápat další souvislosti, tedy např. projevit empatii a pochopení pro lidi, kteří nevěří slibům na bázi zelené propagandy o elektroautech, o Green dealu atd.
Petr Burda
@Jan Bejšovec Svobodní nejsou "můj šálek kávy" - ale v tomto případě naprostý souhlas.