Rozhovory
Zpět na článek
Jindřich Vobořil: Omezení reklamy i větší kontrola prodeje alkoholu by byly správné
5 komentářů
Ivan Fučík
Také si nejsem jist, jak velký význam by měly zákazy a omezení. Další zásahy státu, další úředníci kontrolující vymáhání a sankce, při dost pochybném vysledku.
Juchin
Nějak si nejsem jist, že se to dá omezeními a restrikcemi zlepšit. V Německu,. které je v rozhovoru dáváno za vzor, jsou reklamy na alkohol a hlavně pivo úplně běžné. Navíc mají uzákoněno, že pivo a víno (nápoje s nízkým obsahem alkoholu) se může pít už od 16 let (což podle mně odpovídá tomu, že středoškoláci pivo běžně pijí stejně jako u nás, ale v Německu - a nejen tam - za to nejsou kriminalizováni).
lug70
@Juchin v Německu mají i speciální zákon, který pivovarům nařizuje aby pivo vařily tradičním způsobem z tradičních surovin. Poslední dobou se na netu i v médiích přetřásá, jak je možné, že pivo od našeho Plzeňského prazdroje, koupené v Německu chutná úplně jinak a lépe než pivo koupené u nás. V tom bude zakopaný pes. Pro německý trh Plzeňský prazdroj nemůže výrobu šidit nějakými náhražkami, jako u nás, protože by porušoval německé zákony. Počítám, že podobné zákony budou mít Němci i v případě dalších potravin a nápojů aby nedocházelo k šizení na surovinách a kvalitě.
Zákaz má efekt v jediném případě. Když je vysoká pravděpodobnost trestu, a trest není k smíchu. Třeba jako provaz za drogy v Singapuru.