Komentáře

Zpět na článek

Na jedné straně biologie, chemie a fyzika, na druhé občanská výchova – je toto rozdělení správné?

10 komentářů

Jan Bejšovec
No to jsou zase kydy. Tak Evropě ujíždí vlak, právě proto, že místo toho učila lidi přírodním zákonům, tak je učí filozofické nesmysly. To je pořád brekotu, jak si lidé berou nesmyslné půjčky, ale když se dneska zeptáte člověka s maturitou co je to úročitel a jak se počítá, tak 9 z 10 to neví, přitom je to učivo 7 třídy ZŠ. O dalších věcech nemluvě. Třeba jaký je rozdíl mezi stejnosměrných a střídavým proudem. To také 9 z 10 maturantů neví, ale 9 z 10 z nich věří, že fotovoltaika dokáže nahradit klasické elektrárny . 9 z 10 maturantů nedokáže porovnat dojezd auta s 50 litry nafty oproti elektrovehyklu s 50 kWh baterií. Ani nemají ánunk jak začít, ale 9 z 10 z nich věří, že elektrovehylky jsou budoucnost. Za to 10 z 10 z nich ví, co je to LGBT, 10 z 10 z nich věří, že existuje víc než jen 2 pohlaví a 10 z 10 moc dobře ví, jaká mají práva, ale již ne jaké mají povinnosti.
Adam Otte
@Jan Bejšovec Koukám, že další člověk, co je zde mimo.

Žádný „úročitel“ není učivem 7. třídy i proto, že už dávno nějaké jednotné učivo pro jednotlivé třídy neexistuje. Očividně vám slova jako RVP a ŠVP nic neříkají.

Stejně tak maturant nepotřebuje vědět, co je střídavý a stejnosměrný proud, pokud není technicky zaměřený.

Jste mimo, Bejšovec.
Adam Otte
@Marek Věchýtek Nejen, že spolu dohromady pletete vědy humanitní a společenské, ale ještě k tomu ani nechápete podstatu politologie ani sociologie. Obě vědy zahrnují nejen to jádro – tedy poltiku a společnost, ale i obory matematiky, psychologii, právo nebo zeměpis.

Ve výsledku nejde o žádné ovlivňování, protože třeba politolog jede, stejně jako jiný vědec, podle toho, co je kodifikované a zkoumá stejně jako ostatní.

Pokud se vám to nelíbí, tak je to pouze vaše chyba, ale opravdu ne těchto starých věd.
Baboon
@Jan Bejšovec s tím lze souhlasit, až na ty elektro- i jiné vehYkly. Tam patří -i- Jendo!
Marek Věchýtek
Autorovi se nelíbí, že základka a střední škola neučí podrobně právo, psychologii, politologii, sociologii či mezinárodní vztahy (a další).
Dělá si legraci? Neříkám právo, tam by mohla být škola v občance podrobnější. Ale to ostatní jsou pseudovědy, které v současném pojetí mají na lidi zhoubný vliv.
Ujali se jich totiž liberální levičáci, kteří v tomto směru přivedli své ujeté iracionální myšlení k dokonalosti na filosofických fakultách.

Dnes je všude plno tzv. vysokoškoláků, kteří zmíněné obory vystudovali, a velká část z nich se proto na nic nehodí. Výsledkem je, že přibývá lidí, kteří se vyžívají v nesmyslných ideologiích a naopak chybí odborníci přírodovědných oborů.
Prosím? Že osobní rozvoj jednotlivce je dobrý? Jistěže je. Ale samostudiem doma. A v práci je třeba makat v odvětvích, která společnost potřebuje.

Jinak řečeno, některé humanitní obory potřebujeme (knihovnictví, archeologii, jazykovědu), jiné jsou trpěné zlo, protože jsou ze zoufalství postavené na tom že berou mozek jako černou skříňku - psychologie, psychiatrie, ale v soudnictví a v tlumení a izolaci bláznů nic lepšího nemáme), jiné se zase trapné plácají v pochopení lidského mraveniště, kde jsou hybateli miliardy lidí, navíc často impulsivní, takže politologie a sociologie jsou se svými závěry na vodě a jsou často jen příprava na nesmyslný sociální inženýring jako je např. imigrace.
Martin Plšek
Jako příklad bych uvedl spíše základní (praktické) ekonomické znalosti které by člověk po absolvování gymnázia určitě mít měl - např., z mojí zkušennosti i lékaři, programátoři, právníci atd nechápou jak funguje zdanění pěněz, které za jejich zaměstnávání platí zaměstnavatel - a ani výplatnice "superhrubé" mzdy jim moc nevyjasnila (což je opravdu smutné).
Bořivoj Zelený
@Jan Macharacek Ovšem v dnešní době hrozí v občanské nauce indoktrinace dětí a mládeže různými zhoubnými 'ismy'.
Uživatel_5881848
Vážený pane, k Vašemu článku mam mnoho připomínek, které nelze napsat několika slovy. Proto by mne zajímalo, co jste vystudoval, čím se zabýváte a jestli je na Vás nějaký kontakt. Zdraví, K
Jan Macharacek
Občanská výchova je dnes důležitá, jak zříti vidno. Hlavně pro budoucí učitele,učitelky. Aby uměli(y) kvalitně,nejen občanskou výchovu učit.
Jan Novák
Autor horuje pro výuku práva, ale při hodinách češtiny asi moc pozor nedával. Opakovaně píše hrubky u shody podmětu s přísudkem.