Zprávy

Zpět na článek

Naše země se řítí do katastrofy, potřebuje restart. Recept hledali ředitel ČSOB i šéf burzy

10 komentářů

atreides
po válce bude lépe!!!
reak
Predne, zakladajici osoba ma maslo na hlave ze sveho pusobeni v Transparency International, viz. prispevek zde:


http­://www­.jus­ticet­v.cz­/moza­ika/­euro0­1.pdf


Dale je treba se podivat na jeji "podnikatelske" aktivity, kdy jedna z jejich cinnosti je Lobby ve statni sprave, viz zde (srovnejme i adresy projektu a spolecnosti):


http­://www­.blu­eoce­anso­luti­ons.cz­/cs/na­bidka-sluzeb/


Samotne kvality zakladatelky zefektivonvat stat lze najit ve zprave nervu proti korupci, kde obhajovala pouziti datovych stranek zpusobem, ktery vzbudil u odborne verejnosti ohlas (ve smyslu zda-li vubec tusi, o cem mluvi)... ale ono uz samotna kombinace "Prosazování legislativních změn" a pusobeni ve skupine nervu proti korupci je zvlastni.


Domnivam se, ze jde o podpurnou platformu pro podnikatelskou lobby jeji zakladatelky (a take uspokojeni socialnich potreb). Propagovat a menit vedu se tu pokousi dost zasvecenych osobnosti jak z ceskeho akademcikeho prostredi, tak i akademici ze zahranici. Tohle se jen veze na trendu, navic to drobi sily pro jakoukoli zmenu (dav silnejsi hromady jedincu).


Ohledne citovaneho Lucemburska a Malty, tak zde jde o aktivitu jednoho z partneru tohoto projektu, ktery se pokousel podobnou "lobby" podporujici dotycneho byznys protlacit pres nerv a pak take skrze jakousi informacni zpravu prazskeho magistratu.
vrkal
!Pravicové vlády rozprodali a rozkradli všecko, dokonce ukradli i lidem práci a nyní sami nevědi co je uživí.Kde je sklářství, strojírensví, cukrovarnictví, tabákový,a lihový, konzervárenský, stavební, keramický a další průmysl?
Nezbude to vše vybudovat znova, protože pan Klaus to všechno " zprivatizoval" tak že zahraniční firmy to levně koupili, zbourali aby nebyla konkurence a oni měli odbyt svých výrobků. Takže cukr ze 7Kč skočil na 22 Kč. Stát má z toho jen DPH a zbytek jde do ciziny. Voda stoji 80 Kč( 100x více) a má výdělek jen Kanada a Francie. A tak je to se vším.
sirien
OMFG. Nic proti levici, ale v tomhle státě žádnou nemáme, v tomhle státě máme populistickou pseudolevici a bandu idi-otů co běhá po internetu a masturbuje tu na všechny ostatní svoje vlastní inteligenci popírající srač-ky

Deficity vlád ČR, génie. Víc pro Vaše duševní vyléčení asi udělat nemůžu:

(koalice, předseda, ministr financí;
rok, skutečná bilance, plánovaná bilance;
čísla v miliardách, zaokrouhlena standardně)

OF+ODS+KDS, Pithart - Špaček
90: -1, ?
91: -15, ?
92: -2, 0

bilance vlády: -18

ODS-KDS+KDU-ČSL, Klaus, Kočárník
92: -2, 0
93: +1, 0
94: +10, 0
95: +7, 0
96: -2, 0

bilance vlády: +16 (kritika upozorňuje na pochybné zacházení se státními bankami, které mohlo vést k optické, ale nikoliv faktické, úpravě shodku na tyto hodnoty - teoreticky by tedy byla bilance horší, ale všimněte si, že se stále pohybujeme velmi blízko vyrovnanému stavu)

ODS+KDU-ČSL-ODA, Klaus, Kočárník (-97) / Pilip (-98)
96: +2, 0
97: -15, 0
98: -30, 0

bilance vlády: -45 (povodně a příchod ekonomické recese)

Přechodná vláda, Tošovský, Pilip
98: -30, 0

ČSSD+opoziční smlouva, Zeman, Svoboda (-99) / Mertlík (-00) / Rusnok (-02)
98: -30, 0
99: -30, -31
00: -46, -35
01: -68, -49
02: -46, -46

bilance vlády: -190 (zde pomalu opouštíme sféru rozumného hospodaření - k těmto shodkům docházelo v době silného ekonomického růstu!!)

ČSSD+KDU-ČSL+US-DEU, Špidla (-04) / Gross (-05) / Paroubek (-06), Sobotka
02: -46, -46
03: -109, -111
04: -94, -115
05: -56, -83
06: -97, -74

bilance vlády: -356 (přitom právě zde se nacházíme v době největšího globálního ekonomického růstu... no nic)

...continue...
sirien
...continue

ODS+KDU-ČSL+SZ, Topolánek, Tlustý (-07) / Kalousek (-09)
06: -97, -74
07: -91, -66
08: -19, -71
09: -192, -38

bilance vlády: -312 (v roce 09 přišla dost nečekaně "krize" - příjmy poklesly o -130 bez jakéhokoliv varování)

Úřednická vláda, Fisher, Janota
09: -192, -38
10: -156, -163

bilance vlády: -156

ODS+TOP09+VV, Nečas, Kalousek
10: -156, -163
11: -?, -135
12: -??, -105

Samozřejmě, hospodaření každé další vlády je nutně ovlivněno dluhy předchozích vlád - zaprvé je potřeba splácet úroky, zadruhé je potřeba sem tam splatit i samotné půjčky - není-li z čeho, tak dalšími půjčkami, samozřejmě. Část dluhu každé vlády jde tedy alespoň trochu na vrub vládám předchozím, ale zase tak moc bych se tím neoháněl.
Myslím že vzor, který se v těchto číslech skrývá, nemusím dál komentovat. Pouze jedna poznámka - bez výjimky každá vláda, pravicová nebo levicová, když vybrala na daních více, než čekala, tak také o tolik více rozházela - nějaké splácení dluhu nebo dokonce tvorba rezerv nikoho ani nenapadla.

Zdroje:
http­://cs­.wiki­pedi­a.or­g/wi­ki/Stát­ní_roz­počet­_Čes­ké_re­publi­ky
http­://cs­.wiki­pedi­a.or­g/wi­ki/Sez­nam_vl­ád_Čes­ka
http­://www­.vla­da.cz­/cz/me­dia-centru­m/ak­tual­ne/roz­pocet-2012-planovany-schodek-o-30-miliard-nizsi-nez-letos-87115/
vrkal
!Pravicové vlády rozprodali a rozkradli všecko, dokonce ukradli i lidem práci a nyní sami nevědi co je uživí.Kde je sklářství, strojírensví, cukrovarnictví, tabákový,a lihový, konzervárenský, stavební, keramický a další průmysl?
Nezbude to vše vybudovat znova, protože pan Klaus to všechno " zprivatizoval" tak že zahraniční firmy to levně koupili, zbourali aby nebyla konkurence a oni měli odbyt svých výrobků. Takže cukr ze 7Kč skočil na 22 Kč. Stát má z toho jen DPH a zbytek jde do ciziny. Voda stoji 80 Kč( 100x více) a má výdělek jen Kanada a Francie. A tak je to se vším.
sirien
a byl bych hrozně zvědavej, na co by se u těhle návrhů začali politici vymlouvat... škoda že nemáme možnost prosadit plošné politicky závazné referendum čistě počtem podpisů pod návrhem referenda, s těmihle návrhy by to byla docela sranda
(i když... když si vezmu jiné věci na které by to šlo použít tak možná že lepší že tu možnost nemáme)
sirien
- Účetnictví všech úřadů a státních institucí musí být veřejné a dostupné pasivně (tj. úřad se musí postarat abych se na to já mohl kdykoliv podívat na internetu, žádná žádost netřeba)

- Platy všech státních úředníků by měly být veřejné

- stát má zakázáno uzavřít jakoukoliv smlouvu na dobu delší pěti let. Výjimkou jsou smlouvy z podstaty věci vyžadující delší trvání (např. smlouvy kolem jaderných elektráren atp.), takové by byly explicitně vyjmenované

- stát má zakázáno uzavřít tajnou smlouvu.

- stát má zakázáno uzavřít smlouvu bez možnosti výpovědi. Klauzule o vypovězení smlouvy by byly pro stát předdefinované, včetně maximální výše penalizací, výpovědních lhůt atd.

- jakákoliv smlouva porušující některou ze tří výše zmíněných je automaticky považována za neplatnou, všechny náklady vzniklé takovýmto stornováním jdou na úkor protistrany, nikoliv státu

- jakékoliv výběrové řízení by povině probíhalo:
-- zveřejněním požadavků na internetu
-- prodlevou určenou k veřejné diskusi o smysluplnosti těchto požadavků
-- otevření přihlášek
-- 1. kolo - vyhodnocení toho které firmy splňují vznesené formální a faktické požadavky
-- 2. kolo:
---- a) je-li v řízení více než 3 firmy, firmy zašlou anonymně svou počáteční cenovou nabídku
---- b) zveřejnění anonymních cenových nabídek. 25% firem s nejvyšší cenovou nabídkou z řízení vypadává
---- c) veřejná internetová cenová aukce zbývajících zájemců s počátečním návrhem podle nejnižší nabídnuté ceny (nebo nižší, pokud i nejnižší anonymně nabídnutá cena byla příliš vysoká)

- případné odhalené nedostatky (nutné pozdější úpravy) z prvotního zadání požadavků na výběrové řízení vedou k finanční penalizaci ve výši minimálně jednoho měsíčního platu u všech pod návrhem podepsaných úředníků/politiků
sirien
- několikanásobné znásobení platu politiků, v ČR bych se třeba vůbec nebál dát každému členu parlamentu 250 000 měsíčně čistého příjmu.

- tento příjem by byl absolutní - žádné prémie nebo bonusy za členství v komisích, vládě, za předsednictví nebo cokoliv jiného nebo podobného. Členství v parlamentu by bylo neslučitelné s jakoukoliv jinou pozicí vyjma ministerské.

- politik by měl povinnost absolutní transparence. Musel by doložit veškeré další příjmy (a to i po jedno další standardní volební období od opuštění politického mandátu) a po dobu svého mandátu by musel zveřejnit všechny své výdaje přesahující řekněme 20 000.

- nezveřejnění vlastnického podílu v jakékoliv společnosti v době mandátu bych považoval za trestný čin

- prokázanou korupci člena parlamentu bych považoval za vlastizradu

- politik by měl povinost zveřejnění každého jednoho zasraného eurocentu, který by si chtěl nechat proplatit z věcí jako je služební cesta do zahraničí.

- Politik by NEMĚL hrazeny žádné související náklady vzniklé na území ČR (žádné stravné, dopravné atp.)

- Všechny strany by měly povinnost absolutně veřejného hospodaření

- Politická strana do 5% preferencí ve směnovních volbách by byla financována čistě z peněz, které by si sama sehnala

- Politická strana, která jednou dosáhla 5% preferencí ve sněmovních volbách by měla zakázáno příjimat jakékoliv peníze jinak než od státu. Všechny politické strany s 5% preferencí by měly od státu stejný příspěvek.

- Peníze, které by strana směla vydat na volební kampaň, by měly horní strop. Propagace strany z peněz kohokoliv jiného než strany samotné je považována za trestnou činnost.

- Jakékoliv pochybení při financování strany vyřazuje stranu v příštích sněmovních volbách z možnosti se voleb účastnit, stejně jako tuto možnost znemožňuje všem, kdo byli na její kandidátce z předchozích voleb

- Po opuštění funkce má politik nárok na malou rentu, ale nesmí být zaměstnán ve velké firmně
sirien
- zavedení muslimského bankovnictví (žádné poplatky, žádné úroky z půjčky, na druhou stranu žádné úroky z vložení peněz na účet (kromě těch co pokrývají inflaci) - nikdo nemá právo vydělávat na pouhém vlastnictví kapitálu)

- omezení krátkodobých obchodů na finančních trzích. Zejména by stálo za to zamyslet se nad těmi vteřinovými, minutovými a hodinovými... ono ani ty denní nejsou tak žhavé

- velmi by se stálo zamyslet nad legitimitou a přínosností short obchodů

- velmi by to chtělo zamyslet se nad smysluplností a přínosností derivátů, zejména derivátů n-té úrovně, o trzích kde se kupují a prodávají věci které ani nevlastníš ani nemluvě

(tři výše popsané body by bylo potřeba diskutovat mezi odbornou veřejností, ono to bohužel není tak jednoznačné jak by se mohlo zdát, ty věci mají i dost pozitivních dopadů - bohužel také hromady negativních)

- ústavní uzákonění povinnosti vyrovnaného rozpočtu a okamžitého splacení při pádu do deficitu - ačkoliv ekonomicky existují legitimní důvody pro státní deficit, v rukou politiků se taková ekonomie mění v sebezničující frašku

- trestní odpovědnost předsedy vlády (prezidenta v USA a Rusku) a ministra financí za výše uvedené. Pokud někdo řekne že by to s tím nikdo nedělal, vysmát se mu do xichtu, vsadim cokoliv na to že by se pořád našly hromady těch co by o ta místa stály

- členové dozorčích komisí a institucí (politici i úředníci) by měli zakázáno pracovat v sektoru, který dozírali, po dobu 10 let od opuštění své pozice v dozorší instituci. Střet zájmů v rámci rodiny by kohokoliv automaticky diskvalifikoval z práva pracovat v dozorčí komisi

- zrušení prapodivně distribuovanejch sociálních dávek, zavedení nepodmíněné mzdy

- zrušení současného sociálního systému - jeho plné vyvedení mimo státní kasu, vytvoření garančního systému a investičních omezení a zachování povinnosti participace na novém systému, i když není ve státní správě