Zprávy

Zpět na článek

Vypadněte z Bruselu! Šéf největších evropských aerolinií si vyšlápl na centrálu Evropské unie

1 komentář

ra.zy
Je nepochybné, že Ryanair přinesl produkt, po kterém byla poptávka a tento produkt je úspěšný. Jen je třeba na tento úspěch nahlížet objektivněji. Takže začněme informací o počtu přepravených cestujících. Uvedené srovnání se společností Lufthansa je sice pěkné, ale bohužel jsou srovnávána nesrovnatelná čísla. Ryanair totiž používá jinou metodiku vykazovaní cestujících, protože za své cestující vykazuje všechny, kterí si zakoupili letenku, i když nakonec třeba neletěli. Je to dáno faktem, že mnoho cestujících si zakoupí více letenek za akční ceny na více termínů a pak využijí jen některé. Lufthansa, Air France a mnoha dalších ve statistikách uvádí skutečně přepravené cestující. Dalším faktorem, proč může tato společnost nabízet své "levné" letenky je to, že prakticky všech letištích, na která létá, využívá mnoha slev či přímo pobídek, mnohdy z veřejných zdrojů, takže prakticky "levné" létání platí i ti, kteří buď nelétají vůbec nebo využívají jiných společností. Například na letišti Charleroi platí podnákladové poplatky (rozdíl je dotován z veřejných financí) a navíc dostává od regionu přímou podporu ve výši cca 600000 EUR ročně. Podobně je tomu na letištích ve Francii, Španělsku, Itálii, Chorvatsku a jinde. Navíc, když člověk vezmě v úvahu všechny poplatky, které musí zaplatit za služby Ryanairu ve srovnání s jinými leteckými společnostmi, které je poskytují v rámci bežné ceny letenky (například jen třeba přeprava, resp. volná váha zavazadel), dopravit se mnohdy desitky kilometrů do skutečného cíle cesty, tak cena již tak výhodně nevychází. Jistě, pokud si zakoupím letenku půl roku dopředu s tím, že když nebudu moci cestovat, tak přijdu o relativně malou částku, tak jde o zálažitost výhodnou. Ale skutečně nezapomínejme, že nám na takto výhodnou cenu někdo přispěl a že i my přispíváme zase jiným, aniž si to mnohdy uvědomujeme.