Komentáře
ekocesty
Uvítal bych odkaz na citovanou studii, aby bylo jasné co a jakým způsobem "vědci" zkoumali. Souhlasím s autorem článku, že současný způsob využívání biopaliv nepřispívá ke snižení emisí a zlepšení životního prostředí. Od 1. ledna 2012 jsou čeští výrobci povinni vyrábět biodiesel a etanol, který sníží emise sleníkových plynu o 30 % oproti naftě a benzínu a v roce 2018 to má být až 60% úspora. Jak se to bude kontrolovat není moc jasné, a tak se uvidí, zda-li biopaliva druhé generace budou ohleduplnější k životnímu prostředí. Elektrické motory jsou 3-4x účinější než spalovací motory. Současná elektrická auta spotřebují cca 20 Kw elektrické energie na 100 Km. Emise nejvíce ovlivňuje z jakých zdrojů získáváme elektrickou energii. V současné době jsou to fosilní paliva, což by se mělo v budoucnu měnit. Největší problém rozvoje elektrických aut je kapacita a výdrž baterií, která se pohybuje mezi 1000-2000 nabijecími cykly cca 100-200 tisíc km. V budoucnu se dá očekávat, že se kapacita a výdrž zlepší. Mnohem efektivnější způsob jak zlepšit naše životní prostředí než jsou biopaliva anebo elektrická auta je omezit živočišnou výrobu. Pokud chcete zlepšit životní prostředí, své zdraví a život zvířat, tak nejlepší cesta je omezit konzumaci masa, mléka a vajec. Více informací zde: http://www.hybrid.cz/rozhovor-stanislav-miler-zacit-je-potreba-u-sebe
ekolo
... jezdíme elektromobily již přes 30 let, tak snad několik slov pro upřesnění věci. Zajímalo by mne,kde pan šéfredaktor získal uváděnou studii, jestli si zjistil, kdo ji objednal a zaplatil. Myslíte si, že lze srovnávat motor, který spaluje neobnovitelné palivo, který má spoustu spolehlivě se opotřebovávajících součástek a účinnost cca 20% ,který produkuje hluk a emise s elektromotorem, jehož účinnost je 4x větší, nemá žádné součástky, které by se opotřebovávaly ,lze opakovaně mnohonásobně přetěžovat, nemá emise a může používat obnovitelnou energii?
Řepka- jen součást přísad do paliva by zabrala údajně 50 000 km čtverečních a větrné elektrárny pouhch 2400 km čtverečných, na kterých se však dá pěstovat kdeco, třeba i ta řepka, brambory, nebo i ryby.
Kdyby se celé 4 miliony osobních vozidel nahradilo elektromobily, spotřebovaly by cca 6% veškeré u nás vyrobené elektřiny.
Dnes se již úspěšně nahrazují "úsporné žárovky LEDkami, které jsou materiálově velmi úsporné a životnost a účinnost je mnohem vyšší a rtuť neobsahují.
Pokud se chcete o elektromobilech dozvědět více, dejte se k nám!
www.elektromobily-os.cz
Řepka- jen součást přísad do paliva by zabrala údajně 50 000 km čtverečních a větrné elektrárny pouhch 2400 km čtverečných, na kterých se však dá pěstovat kdeco, třeba i ta řepka, brambory, nebo i ryby.
Kdyby se celé 4 miliony osobních vozidel nahradilo elektromobily, spotřebovaly by cca 6% veškeré u nás vyrobené elektřiny.
Dnes se již úspěšně nahrazují "úsporné žárovky LEDkami, které jsou materiálově velmi úsporné a životnost a účinnost je mnohem vyšší a rtuť neobsahují.
Pokud se chcete o elektromobilech dozvědět více, dejte se k nám!
www.elektromobily-os.cz
meethos
Nehledě na fakt, že se elektromobily a hybridy musí nějak vyrábět. Stačí si poslechnout Jeremy Clarksona, jak popisuje výrobní proces nejrozšířenějšího hybridu světa Toyoty Prius.
http://www.youtube.com/watch?v=HCvS1D2wWoA
http://www.youtube.com/watch?v=HCvS1D2wWoA
Ale vlastně co, vždyť ta už tady přece maso v uzeninách nahradila dávno...