Zprávy
Přihlásit pro přidání komentáře
ditri
Kopiruje se odjakziva viz kazety. Problem neni v koncovych zlodejich. Problem je v tom ze vydavatele veskerych dat nedokazi reagovat na potreby trhu a na to se nabaluji paraziti.
1) na menici se trh kdy by melo jit o objem prodeju a ne o cenu za prodej. Tyka se to jak hudby tak napr softu. Obchodnici se zbozim dnes prodavaji s minimalni marzi. Slevomaty donutili k minimalni marzi i ruzne poskytovatele sluzeb. Ale jak hudebni vydavatelstvi tak take napr vyrobci programu nechopili ze doba je takova. Jsem pevne presvedcen ze kdyby byla moznost si stahnout film za cenu nizsi nez je vstupne do kina z webu ktery je prehledny a nabity novinkami - malokomu by se chtelo travit cas hrabanim se v ripech na ruznych forech a placenim kreditu ruznym serverum jako ulozzzz.to a pod.
2) Obchodnici nedokazi segmentovat trh.
Druha a s tim neprimo souvisejici vec je ze napr v USA pomerne dobre funguji jak dobirkove pujcovny DVD (firma vam rano do schranky hodi DVD vy si jej pustite, date do schranky a postak jej na druhy den odnese) tak napr iTunes - ALE tohle by v CR a jinde ve svete fungovat nemohlo - protoze za jednu MP3 nebo treba soft na upravu fotek plati vsichni stejne - tedy i chudak cech ale amik ktery bere vyplatu v dolarech. Cena techto produktu by tedy mela byt primo umerna kupni sile regionu.
3) Skupina parazitujicich hracu.
Dalsi obecny problem je v soucasnosti je i to nelegalni stahovani velky biz. Tady se nejedna o ejake nadsence kteri siri obsah - to bylo snad v dobe kazet. Ruzne WAR fora s obrovskou navstevnosti nebo skladkove servery si na udelali legalne na nelegalnim stahovani obrovsky biz. Takze penize sice neshrabne OSA, produkcni spolecnost nebo jiny na autorovi parazitujici subjekt, ale zona sedych firem ktere balancuji na hrane zakona. Tuto situaci si vsak zavinily firmy chranici autory sami. Dle meho nazoru je jedine reseni dle bodu 1-2 do te doby bude autor vzdycky strouhat a nekdo na nem bude parazitovat.
1) na menici se trh kdy by melo jit o objem prodeju a ne o cenu za prodej. Tyka se to jak hudby tak napr softu. Obchodnici se zbozim dnes prodavaji s minimalni marzi. Slevomaty donutili k minimalni marzi i ruzne poskytovatele sluzeb. Ale jak hudebni vydavatelstvi tak take napr vyrobci programu nechopili ze doba je takova. Jsem pevne presvedcen ze kdyby byla moznost si stahnout film za cenu nizsi nez je vstupne do kina z webu ktery je prehledny a nabity novinkami - malokomu by se chtelo travit cas hrabanim se v ripech na ruznych forech a placenim kreditu ruznym serverum jako ulozzzz.to a pod.
2) Obchodnici nedokazi segmentovat trh.
Druha a s tim neprimo souvisejici vec je ze napr v USA pomerne dobre funguji jak dobirkove pujcovny DVD (firma vam rano do schranky hodi DVD vy si jej pustite, date do schranky a postak jej na druhy den odnese) tak napr iTunes - ALE tohle by v CR a jinde ve svete fungovat nemohlo - protoze za jednu MP3 nebo treba soft na upravu fotek plati vsichni stejne - tedy i chudak cech ale amik ktery bere vyplatu v dolarech. Cena techto produktu by tedy mela byt primo umerna kupni sile regionu.
3) Skupina parazitujicich hracu.
Dalsi obecny problem je v soucasnosti je i to nelegalni stahovani velky biz. Tady se nejedna o ejake nadsence kteri siri obsah - to bylo snad v dobe kazet. Ruzne WAR fora s obrovskou navstevnosti nebo skladkove servery si na udelali legalne na nelegalnim stahovani obrovsky biz. Takze penize sice neshrabne OSA, produkcni spolecnost nebo jiny na autorovi parazitujici subjekt, ale zona sedych firem ktere balancuji na hrane zakona. Tuto situaci si vsak zavinily firmy chranici autory sami. Dle meho nazoru je jedine reseni dle bodu 1-2 do te doby bude autor vzdycky strouhat a nekdo na nem bude parazitovat.
harihaka
Reflex se snaží vyvolat dojem, že jsou autoři rezolutně pro ACTA. Kdyby jim položili otázku: CO si myslíte o nynější situaci ohledně ACTA, jak se k tomuto problému stavíte?
Pak bych ani nepípla. Nikde jsem si nevšimla, že by se jednalo o zrušení autorských práv, o to nejde ani pirátské straně. Celou dobu se jedná o tom, jak zařídit, aby autoři dostali své a my se k jejich tvorbě měli vůbec jak dostat. http://neznamnudu.wordpress.com/2012/02/04/acta-megavideo-pirati-co-vsechno-nevite/
Pak bych ani nepípla. Nikde jsem si nevšimla, že by se jednalo o zrušení autorských práv, o to nejde ani pirátské straně. Celou dobu se jedná o tom, jak zařídit, aby autoři dostali své a my se k jejich tvorbě měli vůbec jak dostat. http://neznamnudu.wordpress.com/2012/02/04/acta-megavideo-pirati-co-vsechno-nevite/
honzour
Myslim, ze ten nadpis mate spatne. Ta zdivocela diskuse neni az tak mezi autory a temi, kdo jim neplati, ac uzivaji. Je primarne meze a) vydavateli a b) temi, on nichz se vydavatele snazi ziskat penize a oni jikm je nechteji dat. Do te skupiny b) patri krome nepochybnych vetsich i mensich zlodeju take siroka sorta lidi, kteri napr. pouzivaji CD, kopirku, mobil, radio, fotak... Tohle vse nam uz ta skupina a) "dani" a chteli by to danit jeste vic. Do skupiny b) patri treba i hospodsti, rada autoru ktere prudi OSA, trempove, co si chteji zazpivat pisnicku u taboraku, a ja nevim kdo vsechno jeste.
jiriydolezalostny
Nevim, co reflex má, naskenovaná čísla předělaná do pdfka si přece nikdo nestahuje , jinak jak je to s těmi příjmy, vždyť hollywood láme rekordy, Avatar vydělal v době pirátství miliardu a víc, počítačové hry vydělávaj miliardy, kdo je sakra ve ztrátě? všechna čísla mluví o tom, že se vydělávaj, vyráběj víc, maj větší zisky, snad jen nějaké ty malé rybky si stěžují, inu, to bude možná tím, že za moc nestojí a nikdy by si je nekupoval, ikdyby nebylo pirátství. Dobře, tak trochu jim to jistě škodí, pak je tu teda ten problém krádeže, no, podle zákonů to tak není (u nás), reflex řeší morálku, když si vezmu, že celá ta slavná popkultura je založená na nepřetřžité recyklaci starých námětů, zápletek, kombinací a vykrádání nápadů !!!!, tak nevim, kdo je morálnější . . . historie je lná křivd, kdy někdo něco vymyslel, ale moc z toho neměl, jiní to uměli prodat lépe . . další věc je ta, že celej ten zábavní průmysl nejde s dobou, kina, půjčovny, to všechno je v době internetu passé . . navíc je jasné, že v rámci boji proti pirátům hodlají omezovat všechny - to je hodně nefér..
na reflexu mi vadí, že se přeorientoval v honbě za ziskem na širší čtenářstvo, čili ty starší, komformní, méně svobodomyslné, kterým stačí pár prostých argumentů, hlavně neustále ignorovat ty protiargumenty, o tom, jak moc skutečně pirátství škodí - lidé stahují více, než by si reálně mohli dovolit koupit, čili tu máme virtuální ztráty, zábavní průmysl byl už v době před pirátstvím neskutečně nenasytný, film je nechutnej business, kde se vydělávaj nekolikanásobky a velmi rychle . . je škoda, že pirátství je skutečně nepoložilo
placirkabodlo
vcera tu vyvesili ACTA, ale dneska uz to neni k dohledani. to je takova ZVLASTNI situace chacha.
doplnil jsem to o nejake nazory lidi, ktere se hamsikovi urcite nelibi:
http://www.reflex.cz/diskuse/150238/1#msg_9325
zde smlouva:
http://www.reflex.cz/clanek/dokument/45123/dokument-co-obsahuje-dohoda-acta-prectete-si-jeji-plne-zneni.html
hamsiiiiiku vylez a bojuj za svou lez
doplnil jsem to o nejake nazory lidi, ktere se hamsikovi urcite nelibi:
http://www.reflex.cz/diskuse/150238/1#msg_9325
zde smlouva:
http://www.reflex.cz/clanek/dokument/45123/dokument-co-obsahuje-dohoda-acta-prectete-si-jeji-plne-zneni.html
hamsiiiiiku vylez a bojuj za svou lez
pismenacislice
Hudební vydavatelé by si měli uvědomit, že doba, kdy mohli vydělávat nehorázné peníze na prodeji hudebních nosičů, je už dávno pryč. Tato doba byla z historického hlediska opravdu krátká. A byla způsobena tím, že vydavatelství dostala do rukou nahrávací technologie - a spotřebitelé měli jen přehrávače (kopírování na pásky nebylo ono). Jenže tohle s nástupem vypalovaček a internetu skončilo. A sešup velkých vydavatelství se datuje k chvíli, kdy se vydavatelé rozhodli, že zničí Napster, místo toho, aby využili této platformy pro distribuci (a dále už všichni víme, jak to dopadlo - obsah se roztříštil po celé síti, nikdo to už nedá dohoromady a téměř nikdo za to už nechce platit). A je vidět, že se vydavatelé doposud nepoučili a dále se chovají jako pověstní holandští dělníci, kteří ničili stroje z obavy, že jim seberou práci. Hudba je o koncertování a ne o prodeji nahrávek - tak tomu bylo vždy (korm krátké doby v 20. století). Ať se tedy hudebníci vykašlou na všechny ty parazity, kterých je hudební průmysl plný - a začnou fungovat bez nich - to totiž jejich jediná šance.
A co se týká filmu - tak tam opět platí, že to je o kinopředstaveních a prodejích práv pro TV. Když jsem ještě šéfoval kinu, tak si pamatuju, že mnohé filmy byly na i-netu ještě před premiérou - což znamená, že to někdo vynesl přímo od zdroje. Tedy to vidím tak, že si to mají hlídat producenti a distributoří - a když jim to už unikne, tak to je jejich problém a jejich riziko podnikání.
A co se týká filmu - tak tam opět platí, že to je o kinopředstaveních a prodejích práv pro TV. Když jsem ještě šéfoval kinu, tak si pamatuju, že mnohé filmy byly na i-netu ještě před premiérou - což znamená, že to někdo vynesl přímo od zdroje. Tedy to vidím tak, že si to mají hlídat producenti a distributoří - a když jim to už unikne, tak to je jejich problém a jejich riziko podnikání.
Pokud dnes kapely dělají koncerty na podporu prodeje nového alba, tak je všechno v absolutním nepořádku. Mělo by to fungovat obráceně - distribuovat nahrávky na podporu koncertního turné - to bych chápal.
- Jak se chovají autoři? Vydávají hudební CD, která zripuji nebo stáhnu za pár sekund. Vydávají digitální knihy, které stáhnu za pár sekund. To je nějaká ochrana? Tomu říkají předcházení krádeži? Ať jdou do háje!
- Knížky patří na papír. Hudba patří naživo, maximálně na média, která co nejvíc znesnadňují kopírování – LP, MC. Filmy patří na filmový pás nebo VHC. Knížka, LP, MC i VHC jdou sice taky okopírvat, ale trvá to ne pár sekund, ale hodinu, a navíc se snižuje kvalita.
- Autoři, kteří nedostatečně předchází krádežím tím, že jdou „s dobou“ a vydávají svá díla na jednoduše kopírovatelných formátech, a následně se u nich projeví totální vyrabovanost jejich mozků, když podávají žaloby pro „krádeže“ svých děl, by měli být sami stavěni před soud za pokus o zneužívání soudů z důvodů jejich vlastní blbosti!