Zprávy
kkk999
0
Naše děti nehloupnou, pouze se neučí, kašlou na to, do školy si chodí, jak chtějí, učitelé nemají přirozenou autoritu a vynutit si ji nemohou, protože ihned by byli ztrestáni. Jak může učitel dítě něco naučit, když dítě zájem o učení nemá, v některých případech ani na zvolenou školu nemá a je tam drženo jen proto, aby škola dostala příslušné peníze na daný počet žáků...Základní chyba je v rodinách, dítě, které není slušné a zvyklé poslouchat doma, těžko bude slušné a soustředěné ve škole.
Přejít do diskuze
jiriydolezalostny
spíš se řada praktických věcí.................základky jsou přípravky na gymply a na střední...ne na život....gymply a střední..jsou přípravky na vejšky.......
ctenar33
Copak se některý ministr, kdy o školství skutečně staral?? Vždyť si vemte jenom státní maturity - jak se připravují dlouho. Teď nemluvím o sporu, zda ano či ne. Ale jak to, že se připravují 15let, jsou takové připravené nepřipravené a stále se vedou diskuze, zda budou či nebudou !!!
zkosarek
Téměř všechny diskuze o školství opomíjejí jednu zásadní věc. Všichni dnes již víme, že centrální plánování nefunguje. S tím se mnou asi budete souhlasit. Ale co je současné státní školství? Ano, centrální plánování. Tak jak se někdo může divit, že nefunguje? (stačí se podívat na katastrofální situaci státních škol v USA). Pokud je vzdělání povinné a zadarmo, lidé si toho vůbec neváží a děti už vůbec ne. To je ten problém.
Jediným správným řešením je úplné odtržení státu od vzdělání a přenechání vše trhu. Za vzdělání by se sice platilo, ale bylo by mnohem lepší, efektivnější, hodnotnější, učitelé by měli mnohem větší platy a úroveň by se rychle zvedla. Pokud se podíváme do historie, tak než se stát začal "fušovat" do vzdělání, soukromé školy fungovaly velice dobře. Až poté začal stát přebírat kontrolu nad celým školstvím. A začal diktovat, co se bude vyučovat.
Napadlo vás někdy, proč se na státních školách nevyučuje ve větší míře ekonomie? Teď myslím jenom jednoduché základy, jako jak funguje nabídka a poptávnka, co jsou to peníze a jak vznikly, co jsou to ceny a jak se vytvářejí, jak funguje tržní ekonomika atd.. Na základních školách se učíme chemii, fyziku a neříkejte mi, že ekonomické základy jsou složitější než nějaké chemické rovnice. Není to náhodou tím, že je pro stát výhodné, že lidé o základních ekonomických souvislostech nic nevědí? Lidé se pak snadno nechají "opít rohlíkem" lichými politickými sliby...
Jediným správným řešením je úplné odtržení státu od vzdělání a přenechání vše trhu. Za vzdělání by se sice platilo, ale bylo by mnohem lepší, efektivnější, hodnotnější, učitelé by měli mnohem větší platy a úroveň by se rychle zvedla. Pokud se podíváme do historie, tak než se stát začal "fušovat" do vzdělání, soukromé školy fungovaly velice dobře. Až poté začal stát přebírat kontrolu nad celým školstvím. A začal diktovat, co se bude vyučovat.
Napadlo vás někdy, proč se na státních školách nevyučuje ve větší míře ekonomie? Teď myslím jenom jednoduché základy, jako jak funguje nabídka a poptávnka, co jsou to peníze a jak vznikly, co jsou to ceny a jak se vytvářejí, jak funguje tržní ekonomika atd.. Na základních školách se učíme chemii, fyziku a neříkejte mi, že ekonomické základy jsou složitější než nějaké chemické rovnice. Není to náhodou tím, že je pro stát výhodné, že lidé o základních ekonomických souvislostech nic nevědí? Lidé se pak snadno nechají "opít rohlíkem" lichými politickými sliby...
pismenacislice
Pokud vím, tak učitelům od roku 1989 v podstatě neustále rostly platy - pokud je tedy problém v platech učitelů, tak by mělo platit, že úroveň výuky by měla spíš růst. Ale ona ta úroveň klesá!
Moje osobní zkušenosti mi říkají, že problém je v erudici učitelů. Je to jen pár let zpátky, co jsem bydlel na koleji se studenty peďáku. Ale tito studenti pedagogiky měli jeden společný poznatek - na fakultě je učí všechno - krom toho, jak učit. Další zajímavou věcí bylo to, že tak 70 % studentů už na počátku studia jasně deklarovalo, že učit nechtějí, že na škole jsou jen kvůli zisku titulu Mgr - a peďák, že prý je jedna z nejsnadnějších cest, jak přijít k titulu. Výsledkem tohoto je, že skutečně učit jdou pouze ti intelektuálně nejslabší (a omlovuvám se tomu zlomku nadšenců, kteří vidí v učení své poslání). Když si vzpomenu na některé ty tupé peďačky, které jsem měl tu "čest" poznat, tak se mi úplně svírá srdce při představě, že tohle teď někde učí nebohé děti.
Moje osobní zkušenosti mi říkají, že problém je v erudici učitelů. Je to jen pár let zpátky, co jsem bydlel na koleji se studenty peďáku. Ale tito studenti pedagogiky měli jeden společný poznatek - na fakultě je učí všechno - krom toho, jak učit. Další zajímavou věcí bylo to, že tak 70 % studentů už na počátku studia jasně deklarovalo, že učit nechtějí, že na škole jsou jen kvůli zisku titulu Mgr - a peďák, že prý je jedna z nejsnadnějších cest, jak přijít k titulu. Výsledkem tohoto je, že skutečně učit jdou pouze ti intelektuálně nejslabší (a omlovuvám se tomu zlomku nadšenců, kteří vidí v učení své poslání). Když si vzpomenu na některé ty tupé peďačky, které jsem měl tu "čest" poznat, tak se mi úplně svírá srdce při představě, že tohle teď někde učí nebohé děti.
jan9
Já jsem uvedl některé věci k nimž se konkrétně vyjádřit neumíte. Jen samé obecné, odsuzující výštěky. Asi jste opravdu moc dobré učitele neměl. Anebo měl a chyba je ve vás.
jan9
Já jsem uvedl některé věci k nimž se konkrétně vyjádřit neumíte. Jen samé obecné, odsuzující výštěky. Asi jste opravdu moc dobré učitele neměl. Anebo měl a chyba je ve vás.
luboskonecny
stačí se podívat a poslouchat projevy lidí ve veřejném prostoru nebo například v restauracích. Připadá mně jakobychom svobodu zaměnili za zákon džungle a zodpovědné, nearogantní jednání rozumného člověka za předvádění zvířecích vzorců chování a ukájení těch nenejnižších pudů. V tom nás podporují média a podobně se chovají i politici. Osobně mi to nevadí, se zvířátky se lépe manipuluje lépe než s civilizovaným člověkem, ale bojím se toho, že právě toto někdo zneužije. Ach jo, asi to zase skončí nějakou válkou po které si lidstvo na chvíli řekne že se začne chovat rozumně. Ono se to ostatně událo již mockrát ....
bartape2
Jak sem psal nize, stredoskolaci by se meli sami starat o svoje vzdelani - tzn. kdyz tam nechtej chodit, tak at tam nechodej. Vetsina ucitelu je placena o hodne lip, nez by si zaslouzili vzhledem k efektivite svoji vyuky. Absolutne nema smysl ucit nekoho neco, co ho nezajima a v zivote to nebude potrebovat. 4/5 lidi nikdy nepouzijou to, co se naucili na skolach. Ucitele umej jenom stavkovat a rvat o vyssi platy, nez aby prisli s nakym napadem na zvyseni efektivity svoji prace. Samozrejme sou i vyjimky (kterym timto dekuji za to co me naucili), ale tech je jenom malo.