Komentáře
Přihlásit pro přidání komentáře
patolok
0
Mno... tak nejdřív byl nápad postavit na letiště vlak, ten hodnotím jako zatím nejlepší, protože se při jednom udělá i dráha na Kladno. Skoro bych tento důvod označil jako zásadní, proč se jednou ta rychlodráha stejně vybuduje. Pak někdo přišel s metrem, takže metro PLUS železnice. Pak někdo, říkejme mu pan Blanka, rozhodl, že dráha musí pod zem, tím ji v podstatě zabil. A tak zbylo metro, které by asi bylo nejlepší ukončit na Motole, a teď někdo vymyslel tramvaj. Co ještě nikdo nevymyslel... podzemní čtyřproudovou silnici přímo na dé pětku, splavný kanál, lanovou dráhu a letecké spojení. Nicméně jsme ztratili patnáct let, během kterých by ta rychlodráha byla hotová i pozlacená.
aurora45
0
Úplně s tebou souhlasím! Škoda těch let...
jirischauer
Kromě zastávkové linky 119 z Dejvické na letiště (cestou staví v obytných čtvrtích a u kanceláří letiště) by měl jezdit autobus z centra města s malým počtem zastávek.
On vlastně jezdí, má označení AE (Airport Express), platí se za něj 50 Kč v hotovosti a staví na Hlavním nádraží, Masarykově nádraží, Dejvické a pak až na letišti. Jenže jezdí jen od půl sedmé ráno do deseti večer z Hlavního nádraží a opačným směrem od tři čtvrtě na šest jen do čtvrt na deset! Ten autobus by měl jezdit tak, aby byl první na letišti před pátou (v 60 odlétá plné letadlo na přestupy do Frankfurtu) a zpátky poslední odjížděl až po půlnoci (linka z Frankfurtu má plánované přistání ve 23:20).
Uvedené spoje v současnosti z linek MHD obsluhuje pouze noční autobusová linka 510 s šílenou trasou Modřany - Lhotka - Krč - Pankrác - Štěpánská - Smíchov - Strahov - Vypich - Dědina - letiště, která je z důvodu terénu (zatáčky, klesání a stoupání) provozována pouze dvounápravovým autobusem normální výšky (pro nemálo lidí s kufry by se hodil kloubák).
Takže co místo nekonečného hádání příměstský vlak (snad všechna západoevropská mezinárodní letiště) versus metro (poměrně málo západoevropských měst) nebo nově tramvaj (a to mají kde?), by byla dobrá linka s autobusy vybavenými policemi pro množství kufrů (třeba jako zvláštní bus ze stockholmského letiště Arlanda nebo v méně povedeném provedení linkový bus v Budapešti mezi letištěm a konečnou metra), jezdícími od časného rána do hluboké noci na nějaké vhodné místo v centru města (třeba Náměstí republiky, které je prostorné a čisté, jsou tam velké obchoďáky,stanice metra, zastávka tramvaje a autobusů, kousek Václavák...). Asi to není vejvar pro ty, kteří rozhodují.
On vlastně jezdí, má označení AE (Airport Express), platí se za něj 50 Kč v hotovosti a staví na Hlavním nádraží, Masarykově nádraží, Dejvické a pak až na letišti. Jenže jezdí jen od půl sedmé ráno do deseti večer z Hlavního nádraží a opačným směrem od tři čtvrtě na šest jen do čtvrt na deset! Ten autobus by měl jezdit tak, aby byl první na letišti před pátou (v 60 odlétá plné letadlo na přestupy do Frankfurtu) a zpátky poslední odjížděl až po půlnoci (linka z Frankfurtu má plánované přistání ve 23:20).
Uvedené spoje v současnosti z linek MHD obsluhuje pouze noční autobusová linka 510 s šílenou trasou Modřany - Lhotka - Krč - Pankrác - Štěpánská - Smíchov - Strahov - Vypich - Dědina - letiště, která je z důvodu terénu (zatáčky, klesání a stoupání) provozována pouze dvounápravovým autobusem normální výšky (pro nemálo lidí s kufry by se hodil kloubák).
Takže co místo nekonečného hádání příměstský vlak (snad všechna západoevropská mezinárodní letiště) versus metro (poměrně málo západoevropských měst) nebo nově tramvaj (a to mají kde?), by byla dobrá linka s autobusy vybavenými policemi pro množství kufrů (třeba jako zvláštní bus ze stockholmského letiště Arlanda nebo v méně povedeném provedení linkový bus v Budapešti mezi letištěm a konečnou metra), jezdícími od časného rána do hluboké noci na nějaké vhodné místo v centru města (třeba Náměstí republiky, které je prostorné a čisté, jsou tam velké obchoďáky,stanice metra, zastávka tramvaje a autobusů, kousek Václavák...). Asi to není vejvar pro ty, kteří rozhodují.
aurora45
A proč ne tramvaj? Je to jednoznačně nejlevnější dopravní prostředek a v případě jízdy nikoli centrem města také nejrychlejší (jízda po kolejích, tudíž se předpokládá přednost v jízdě). Kapacitně daleko prostornější než autobusy, pokud nízkopodlažní, tak i praktičtější pro zavazadla.
A také výstavba by byla daleko rychlejší než hloubení (předpokládám také nikoli ražení) tunelů a všechny průzkumné, souvisící a dokončovací práce - pro mne není o čem mluvit. Pro příklad: zrušení trolejbusů na Barrandov - autobusy - nyní tramvaj a vynikající propojení severu a jihozápadu Prahy. Asi krtek by byl ještě rychlejší (možná ), ale stálo by to za to? Proti event. železniční rychlodráze taky nejsem! Páni konšelé, myslete už konečně hlavami a nikoli lobbyorgány !
A také výstavba by byla daleko rychlejší než hloubení (předpokládám také nikoli ražení) tunelů a všechny průzkumné, souvisící a dokončovací práce - pro mne není o čem mluvit. Pro příklad: zrušení trolejbusů na Barrandov - autobusy - nyní tramvaj a vynikající propojení severu a jihozápadu Prahy. Asi krtek by byl ještě rychlejší (možná ), ale stálo by to za to? Proti event. železniční rychlodráze taky nejsem! Páni konšelé, myslete už konečně hlavami a nikoli lobbyorgány !
Tramvaj vyřeší nanejvýš pražské uživatele Ruzyně. Pro turisty se zavazadly zvenčí by tramvaj byla atraktivní nanejvýš na nádražích Holešovice a Masarykovo, přestupních uzlech Dejvická, Hradčanská, možná Českomoravská, v žádném případě Hlavní nádraží, Zličín nebo Černý Most. Když si představím, jak letím s rodinou na jih, určitě by se mi při průjezdu Prahou nechtělo používat ani tramvaj ani metro.
neilyoung
Je-li to za pražské peníze, tak ať si staví, co chtějí. Doufám, že stát takové cypoviny (nebo třeba přesun brněnského hlavního nádraží) nedotuje.
von.rammstein
podle mého názoru by se metro hodilo více