Fotogalerie

Zpět na článek

Hughes H-4 Hercules: Největší hydroplán v historii lidstva letěl jen 26 sekund

12 komentářů

Keltský Šaman
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jan Bejšovec
Pro daný účel naprosto nesmyslná ptákovina. Letadlo mělo unést náklad podobný jako např. dnešní Boeing 787-8. Ten má spotřebu cca 5.2 kg paliva na kilometr. Tedy na let z VB zpět do USA by potřeboval natankovat 5,2*5000=26 tun paliva. Zpět by letěl prázdný, takže dejme tomu jen 20 tun paliva. Takže aby přenesl do Evropy 60 tun nákladu, muselo by se do Evropy dopravit lodí (nebo jinak) 20 tun paliva pro zpáteční let. Nemluvě o tom, že dnešní motory mají jinou účinnost než ty tehdejší.
Jiří Záleský
@Jan Bejšovec Bez "slepých" uliček by ta 787 dnes nelétala a srovnávat tehdejší motory s dnešními je blbost, nevšiml jste si?
Jan Bejšovec
@Jiří Záleský To si nemyslím. Zrovna tahle dřevěná velekráva nepřispěla vůbec k ničemu, krom toho, že vysála ze státního spoustu peněz. A ano srovnávat motory je blbost, proto se taky ve výpočtu držím ještě nízko. Taky by se mohlo ukázat, že by dřevěná velekráva do Evropy dopravila menší hmotnost, než jakou by musela v Evropě natankovat.
Keltský Šaman
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Keltský Šaman
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jan Bejšovec
@Keltský Šaman No a?? Srovnávám proto, abych vyjádřil kolik paliva by ta dřevěná kráva potřeboval pro let zpět. Pro toto porovnání je tedy naprosto jedno jestli použiji vojenské nebo civilní letadlo pro srovnání.
Keltský Šaman
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Peter Hosek
At se na to díváme jak chceme, byl to úspěch. Jestli se v tomto okamžiku nemýlím, byl to sam Howard Hughes ktery ho pilotoval.
Keltský Šaman
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.