Komentáře
darda
Vida, myslel jsem si, že se bavíme o pokutách. Ale je to o mě. Tak teď zas o Vás: U inžynyru Vašeho formátu by mě udivilo, kdyby se nedivili. Ale nic si z toho nedělejte. Nemůže každý rozumět všemu.
smoza
Presne tak, akorat bych navrhoval od tridy vozu, protoze je nelogicke aby clovek ktery vlastni fabii cca 3 roky starou, bude platit mensi pokutu jak clovek ktery ma novou....proste pekne podle tridy...!!!
podlesni
Je předpoklad, že kdo jezdí v drahém autě má jak šlupek. Ale, Ti, co vydělávají nejvíc, jsou také největšími chudáky, bylí ve služební vile, jezdí služebním autem a manželka, uklizečka v té vile, má též auto plně k dispozici, nad daňovým přiznáním by jeden zaplakal...Nejsou takoví všichni, ale...
demontormen
Tenhle článek je blábol, je přece jasné, že pokuta několik tisíc korun je pro člověka, který má minimální mzdu nepřijatelná, jeho by vytrestalo i několik set.. Naopak pro člověka který má příjmy vysoké je to jen "menší částka" a tedy menší trest za stejný přestupek !
akroj
Nebylo by vhodné odvozovat výši postihu od ceny vozu v moment nehody? Tím se eliminují případy "muž vydělávající 75 tisíc, ale díky rodině nemá na chleba". Pokud živí tak velkou rodinu a sotva vyjde, asi nemá na BMW M5, ne?
Jirka1313
ale ve Švýcarsku ten zákon o pokutách v závislosti na majetku (výdělku) funguje mnoho let. A to přesně z těch důvodů, jak které byly v návrhu uvedeny. Ale my to jistě uděláme chytřeji. Nějakou českou cestou. Třeba že bychom to nechali vybírat toho pana Stehlíka z Poldovky. Je teď švorc.
danekk1165
protože jestli má řidič s platem 60-150tis. platit za rychlou jízdu 2000 tak se jen zasměje a ani to ve své peněžence moc nepozná. Ale jestliže má tuhle pokutu zaplatit rozvedená matka s platem 12000, která živí 2 děti, tak už je tady problém. Ten "bohatší" řidič z prvně uvedeného příkladu si pojede dál po dědiňě svých 90, narozdíl od řidičky z druhého příkladu která už v životě nepřekročí rychlost 45km/h (a vězte, že takto se budou na cestách oběvovat ti, které na cestě nazýváte "debily, co zas jedou po rovince padesátkou"). Tím chci říct, že chudší řidiči mají z pokut respekt, narozdíl od těch bohatých, které "těch pár drobných" nezastaví.
Právo není ekonomické, a to ani nahoru, ani dolů. Tedy: skutečnost, že pro někoho dvacet tisíc nic neznamená (je pro něj pakatelem), nemůže vést k navyšování sankce. K tomu slouží vedlejší sankce - zákaz činnosti (řízení), zabrání věci (osobního automobilu, motocyklu) atd.
Diskuse o takovýchto thematech je stejně účelná, jako diskuse o "osobě blízké". Česká republika je vázána řadou mezinárodních dohod, kterými se musí řídit. Mezi základní zásady trestní represe patří "od - do" tedy: od pěti do deseti let, od dvou do deseti tisíc atd.
Úvahy páně poslanců a páně ministrů, které poslouchat v televisi deset minut znamená buď televisi vyhodit z okna nemo ji vypnout, jejichž právní erudice nedosahuje ani právní erudice medvídka Pú, bude, doufám, korigovat senát a president, a ne-li, pak Ústavní soud.