Eliška Balzerová na obálce Reflexu

Eliška Balzerová na obálce Reflexu Zdroj: Roman Černý

Plachá i nahá Eliška Balzerová: Od doktorky Čeňkové po smyslnou dámu v letech

VERONIKA BEDNÁŘOVÁ

Eliška Balzerová má dodnes ten plachý úsměv, jímž okouzlila celý východní blok v seriálu Nemocnice na kraji města. V roce 2010 si však s nepředstíranou chutí zahrála v nové české komedii Ženy v pokušení živočišnou babičku Vilmu. O tom byl náš profilový rozhovor: jak hraje okouzlující, divokou ženu se svobodomyslným postojem k sexu, která vydává milostné paměti.

Kongeniální shodou okolností pak bylo, že na natáčení filmu režiséra Jiřího Vejdělka pracoval i stálý spolupracovník Reflexu, portrétní fotograf Roman Černý. Dobře se s tehdy šedesátiletou Balzerovou znali, důvěřovali si… „Věnoval jsem aktu dlouhou přípravu, dělal velmi precizní pilotní focení, což je u podobných projektů spíš výjimečné. Fotilo se u mě v ateliéru, mohl jsem proto v klidu vyzkoušet a vše ,překotit‘ na své ženě Monice. Pracovat s Eliškou pak byla radost, věnovala práci potřebný čas, což je na výsledku vždycky vidět. Z aktu se nakonec stal nejen přebal knihy pamětí, který Eliščina postava ve filmu napsala, ale právě i titulka Reflexu,“ vzpomíná Roman.

Před dekádou bylo spíš výjimečné, že by se v českém prostředí objevovaly ženy středního věku nahé na titulce; i proto došlo k úniku téhle rádobysenzační, a přitom zcela nebulvární obálky do bulváru. Byl z toho poněkud trapný mediální skandál, za což čtenáři odměnili Reflex – místo bolestného – nejvyšším prodaným nákladem toho roku.

Rozhovor s Eliškou Balzerovou si můžete přečíst zde >>>

Reflex 9/2010Reflex 9/2010|Archív