Časopis Reflex se měl původně jmenovat Společnost. Ostré X pro mě byla nádherná výzva, říká Aleš Najbrt
Jakkoli je psáno, že na počátku bylo slovo, v tomto případě slovo Reflex, fakt je, že nedílnou součásti takto pojmenovaného časopisu byl i obraz. A to obraz natolik skvělý, že i staré titulky jednotlivých čísel vybízejí člověka, aby si je otevřel a prolistovat. Tento efekt má na svědomí především Aleš Najbrt, první art director a autor loga, který byl v redakci až do roku 1993, a pak Marek Pistora, který vytvářel jeho obrazovou podobu v letech 2001 až 2008.
Společné mají oba elitní grafičtí designeři to, že v Reflexu pracovali počátku svých, jak se později ukázalo mimořádné úspěšných profesní kariér. Aleš má dnes zřejmě prestižní studio Najbrt, které má na svědomí například kompletní vizuál karlovarského festivalu, a jež Aleš osadil elitními grafiky včetně Marka Pistory.
Aleš Najbrt na besedě mimo jiné překvapil tím, když řekl, že přes kult Reflexu, k němuž svou grafikou významně přispěl, není spokojený ani s jedním z čísel, které tehdy vyšly z redakce. „Vždy to byl určitý kompromis vytvořený pod časovým tlakem.“
Reflex se dlouhou měl jmenovat časopis Společnost, k současnému názvu se jeho první šéfredaktor na jaře roku 1990 přiklonil až na poslední chvíli. „Mně se slovo Reflex jako grafikovi velice líbilo. Vyjadřuje odraz událostí a činů, což je smysl novin, a zároveň jsou v něm ta znělá písmena R a X. Pro mě jako pro tvůrce loga to byla nádherná výzva,“ přiznal se během besedy na Designbloku Aleš Najbrt.