Co je špatně na Stardance?
Jak již napsal kolega Buchert, v okamžiku, když se Česká televize začně chovat jako její komerční kolegyně a začne propagovat své primetimeové programy v vhlavních zprávách, je něco špatně. Jde jen o další důkaz toho, jak moc Česká televize nechápe jak a co má dělat.
A právě tady začíná problém. Nikoli v tom, že Česká televize adaptuje úspěšný formát, kterým je schopna porážet privátní konkurenci. Ani v tom, že jí poráží. Celá tragédie spočívá v tom, že nedělá nic jiného. Stardance je sice klíčová zbraň podzimního schématu, ale z principu to nemá být to, na čem má Česká televize stavět. Porážet konkurenci ve dvou hodinách sobotního nebo nedělního prime time je fajn. Ale není to to, kvůli čemu byla Česká televize vytvořena, ani to, jak má fungovat. Zatímco komerční televize žijí s jistou nadsázkou právě jen těmi dvěma nejdůležitějšícmi hodinami dne (plus nějaký access, tedy časové pásmo přímo před prime timem, kde se koncentruje nejvíce diváků, ergo nejvíce peněz z reklamy), koncesionářský poplatek Českou televizi zavazuje starat se stejně důkladně o celé vysílací schéma. Péče jakou věnuje projektu Stardance (včetně selfproma, PR a dokonce i zmíněných vstupů do hlavní zpravodajské relace) jen obnažuje jak nekvalitně a nedůsledně pracuje se zbytkem svého programu.
Za těchto okolností je skutečně nesmírně těžké hájit veřejnoprávní statut televize. Ta totiž nejlépe dělá to, co umí i Nova a Prima. A je to dost pro lidi, kteří platí každý měsíc koncesionářské poplatky? Já osobně myslím, že ne...