Lady Gaga

Lady Gaga Zdroj: Daniel Åhs Karlsson

Lady Gaga je pro Facebook mrtvá, opustila i Twitter

Radim Bartík

Celebrity přestaly aktualizovat své profily na sociálních sítích a za první den z fanoušků vymámily víc než 100 tisíc dolarů. Je to póza, ale vydělává spolehlivě.

Lady Gaga, Alicia Keys nebo Justin Timberlake jsou pro internet mrtví. Hvězdy, které na sociálních sítích Facebook a Twitter sledují milióny fanoušků, obětovaly svůj digitální život ve prospěch charitativního projektu Digital Life Sacrifice. Cílem je vybrat na webu Buylife.org milión dolarů na záchranu tisíce skutečných životů dětí nakažených virem HIV/AIDS v Africe a Indii. Akce se rozběhla 1. prosince, na kdy spadá Světový den boje proti AIDS.

 

 

S nápadem, který podpořili také Elijah Wood, Usher, Serena Williams nebo profesionální hvězdičky Kim a Khloe Kardashianovy, přišla zpěvačka Alicia Keys. Uvědomila si, že zatímco skon Michaela Jacksona zasáhl milióny lidí, na každodenní umírání dětí v rozvojových částech světa si veřejnost dávno zvykla. Proto chce fanoušky „šokovat a donutit k činu“. Videa na rozloučenou a fotky „zesnulých“ působí jako póza, ale od včerejška vydělaly přes 100 tisíc dolarů.

 

Digitální smrt na sociálních sítích je po okoukaných dobročinných písničkách a koncertech úplně novým způsobem, jakým můžou slavní vydělávat peníze na charitu. Popovou dračici Lady Gaga si na Facebooku oblíbilo skoro 24 miliónů lidí a dalších 7 miliónů ji sleduje na Twitteru. Zmobilizováním věrných fanoušků by tedy teoreticky mohla vytyčenou částku vybrat úplně sama.