Parta chrabrých pěvců vystřihla českou hymnu v supermarketu
V pondělí 7. března se v supermarketu Palladium na pražském Náměstí republiky objevila skvadra lidí, kteří sem nepřišli nakupovat. Nebyli tu kvůli slevám, akcím ani fast-foodům v nejvyšším patře. Byli tu kvůli hymně. A nebyli to náckové.
Cokoliv, co se v poslední době týká české státnosti, má díky akcím typu dnes již legendární „Klausovy obrany Bátory“ (radši Šuláková než Pavlica, radši Koniáš než Halík, znáte to) přídech zapšklého vlastenčení a národovectví ovlivněného koridorním viděním. O to víc osvěžující byla pondělní akce, kterou (v rámci výstavy Čí je to město?) zorganizovali přes Facebook lidé, kteří si zpěvem hymny u eskalátorů připomenuli ten prostý fakt, že na místě, kam lidé dnes chodí házet peníze lopatou obchodníkům (na čemž má podle slov organizátorů akce podíl právě polistopadový establishment), napsal Josef Kajetán Tyl písničku, kterou si zpíváme už jenom na Silvestra (ano, to je takové to s ohňostroji po tom, co si rozdáme dárky z Palladia).