Staré noviny fungují. Ale pokud už do auta teče, nejdřív hledejte příčinu!
Vlhkost v autě je nepříjemná a nebezpečná. Zamlžené čelní okno totiž rádo namrzá zevnitř. Voda se do auta dostává nejen z oblečení pasažérů či dýchání, ale i netěsnostmi, které jste přes léto neřešili. Než najdete příčinu, můžete si pomoci šikovnými udělátky, které pořídíte i na čerpací stanici.
Existuje řada obecně oblíbených rad na řešení vlhkosti v autě. Většina motoristů to řeší se začátkem podzimních plískanic. Některé fígly fungují víc, jiné méně. Ostřílení matadoři nedají dopustit na staré noviny pod koberečky, které vlhkost vysají a jednou za čas je stačí vyhodit. Moderním řešením pak jsou různé případné ventilátory a topná tělesa do autozásuvky zamířená na čelní okno, které pořídíte i u čerpací stanice. Než se motor auta zahřeje, pomohou s odmrazováním. Jestliže je ovšem vlhkost v autě nadměrná, nejspíš do něj opravdu zatéká. A to je třeba řešit!
Stáří nerozhoduje
Pokud si zrovna říkáte, že se vnikání kapalin do interiéru týká jenom starých plechovek, hluboce se mýlíte. V každém autě se totiž počítá s pronikáním vlhkosti dveřmi či těsněním oken. Potíž ale nastane, pokud neřešíte ucpané vypouštěcí otvory. To je typický případ střešních oken. Zatéká ale i do každých dveří a proto mají dole otvory. Pak už jen stačí, aby se díry ucpaly a vlhkost uniká přes čalounění. Pomůže jen rozborka v servisu.
Dalším oblíbeným místem zadržování vlhkosti jsou kabinové filtry, které mají i auta bez klimatizace. I proto by se měly každý rok měnit.
Viníkem je zadní ostřikovač
Servisy hlásí jako problematickou partii také vedení ostřikovací kapaliny ke stírači zadního okna, pokud je jím vůz vybaven. K nehodě stačí málo: aby šofér po dolití zimní směsi nevystříkal tu letní, která zůstala v hadičce. Při prvním mrazu pak kapalina zamrzne. Když se do ní tlačí čerpadlem nemrznoucí směs, někde hadička povolí. Rada proto zní jednoduše: pokud zadní ostřikovač jenom ukapává nebo má nižší výkon než dřív, voda mizí někde v interiéru!