Kvůli nízké sledovanosti odsunou televize příští Vánoční poselství prezidenta na březen
Prezident Miloš Zeman se dlouhodobě potýká s nízkou sledovaností, což se samozřejmě dotýká i jeho výstavní skříně – Vánočního poselství. Jakkoliv se mohlo zdát, že dlouhodobá hospitalizace a všemožné spekulace, zda je vůbec ještě na živu a kdo tedy zastává ve skutečnosti jeho funkci, hrály ve prospěch pana prezidenta v tom směru, že zájem veřejnosti o jeho osobu vzrostl, bohužel tomu tak není. Minimálně se to tedy neprojevilo na číslech sledovanosti.
„Dlouhodobě sledujeme trend poklesu zájmu diváků o Vánoční poselství prezidenta republiky, které letos dosáhlo svého historického minima. Bohužel jsme se rozhodli, že příští Vánoční poselství nasadíme v méně exponovaný čas. My jsme soukromá televize a potřebujeme si na sebe vydělat. Vánoční poselství prezidenta republiky si na sebe ani náhodou nevydělá. Před relací ani po ní se nám nedaří prodat nikomu reklamní čas. Jak potencionální zájemce vidí čísla sledovanosti, jde od toho,“ tvrdí Marek Vlahý, zástupce programového ředitele TV NOVA. „Z toho důvodu přesouváme příští Vánoční poselství prezidenta republiky na březen. Hned ve čtyři ráno po teleshoppingu. Tam je jeho místo,“ dodal Marek Vlahý.
Ani veřejnoprávní televize neskáče ze sledovanosti Vánočního poselství prezidenta radostí do vzduchu. „Ty čísla jsou absolutně tristní. Zájem o Vánoční poselství prezidenta je dlouhodobě na ústupu, což se potvrdilo i letos. My Vánoční poselství prezidenta jako veřejnoprávní televize vysílat musíme, ale do budoucna tento pořad určitě odsuneme někam, kde se bude vyjímat. Přemýšlíme, že ho dáme na ČT art v jednu ráno anebo naopak na sedmou ranní na ČT Déčko. Děti mají pana prezidenta rády. Připomíná jim Trolla,“ zamyslel se Dušan Vytasil z České televize.
Co se týče TV Prima, ta pouze zveřejnila prohlášení, že díky nízké sledovanosti přesouvá Vánoční poselství prezidenta republiky na květen do brzkých ranních hodin. Nízká sledovanost však podle Hradu není důvod pořad pana prezidenta přesouvat z exponovaného vysílacího času.
„Je to lumpárna. Národ má právo vědět, co mu přeje pan prezident o Vánočním čase. A ne, že se to dozví někdy v květnu nebo kdy. Navíc víte, co dá práce připravit pana prezidenta na vysílání? Jenom samotná exhumace těla trvá dva dny. Potom se musí přetřít celý makeupem, několikrát vykoupat, aby se z něho smyl zápach smrti, namalovat do očí zorničky a naprat do něho povzbuzováky, aby se pohyboval, popřípadě s sebou alespoň sem tam cuknul. Takhle my to děláme na Vánoce, že to vezmeme jedním šmahem i na Vánoční poselství, protože do Silvestra na novoroční projev pan prezidenta prostě nevydrží a začne se roztékat. Nicméně jestli bude Vánoční poselství přesunuto na několik různých termínů, budeme muset pana prezidenta držet při životě zbytečně dlouho a to je finančně i časové náročné,“ rozčiloval se Jiří Ovčáček, který se spolu s ostatními zaměstnanci Hradu přimlouvá za to, aby se čas vysílání Vánočního poselství prezidenta republiky neměnil.
Divoký kačer je fake news o skutečných událostech, které se sice nestaly, ale mohly by, jakkoliv znějí neuvěřitelně.