Štěňátko jako trumf marketingu

Štěňátko jako trumf marketingu Zdroj: shutterstock.com

Babiš si pořídil štěně a preference ANO vzrostly o tři procenta. Víme, co udělá PR tým, když bude nejhůř

Dominik Landsman

Trestně stíhaný bývalý Slovák s krycím jménem Bureš a shodou okolností i premiér České republiky Andrej Babiš to opět dokázal. Díky marketingovému úsilí svého úderného týmu a tahu na branku urval zase několik málo procentních bodíků a upevnil svému hnutí ANO pozici v čele peletonu politických stran a hnutí. A to vše díky štěněti.

Všeobecně se ví, že úspěch ANO stojí a padá nikoliv na výsledcích a činech Andreje Babiše, ale hlavně na marketingu a na umění dokonale prodat vše líbivé.

Tentokrát Andrej Babiš překonal sám sebe, respektive Marek Prchal překonal Marka Prchala. Andrej Babiš si pořídil štěně německého ovčáka, tedy bylo mu PR týmem pořízeno (ono je dokonce možné, že Andrej Babiš vůbec neví, že má nějaké štěně), vyfoceno a přidáno na Facebook. Na základě této fotografie vzrostly hnutí ANO preference o tři procentní body.

„Je to pašák, ten pan Babiš. Tím, že má štěně se přiblížil nám obyčejným lidem. Vzbuzuje ve mně teď ještě větší důvěru. Celá naše rodina mu fandí a teď mu fandí určitě i všichni pejskaři,“ usmál se pan Vladislav, který se přiznal, že má doma jezevčíka Péťu a pohled na štěňata ho dojímá.

Štěně proti daním

Pan Vladislav není sám, kdo je štěnětem Andreje Babiše naprosto uchvácen.

„Takový roztomilý psíček. Tady je vidět, že pan Babiš má hodné srdce. On to myslí dobře s námi všemi. On bojuje za naše zájmy proti těm mafiánům Kalouskovi, Bémovi, Sobotkovi, Topolánkovi a Bakalovi. Držím panu premiérovi palečky a věřím že ustojí všechny ty falešné obvinění a kampaně, které na něho jeho nepřátelé a prospěcháři zosnují,“ prozradila paní Alena. Paní Alena volí ANO, pracuje ve večerce a má problémy s křečovými žilami.

Navzdory celoplošně pozitivnímu dopadu se najde i pár odpůrců, kteří Babišovi vyčítají, že štěnětem jenom odvádí pozornost.

„Takže tadyhle pan Anofert roky podlézá plebsu a rozhazuje ze státního rozpočtu za kraviny, holedbá se, kolik díky EET vybral na daních, aby potom přišel s tvrzením, že nemáme prostředky a je třeba zvýšit daně. A jelikož to vyvolá nehezké reakce, PR tým koupí Babišovi štěně a je hotovo.  Voliči Babiše jihnou a na zvýšení daní je zapomenuto. Ona to stejně byla jenom určitě kampaň,“ rozčiloval se Tomáš Krejcar, živnostník a vášnivý luštitel sudoku.

Nouzový plán: Koťátka

Pan Krejcar se samozřejmě může rozčilovat, na to má právo. Může se vztekat, hartusit,  nadávat anebo dokonce hrozit pěstí. Nicméně stejně jako skoro 70 procent voličů má smůlu. Jakmile PR tým pořídí Babišovi štěně, je vymalováno. Teď může Babiš na ulici umlátit železnou tyčí slepce a stejně to uhraje, protože má nové štěně přeci. Je to geniální.

A to není vše. Z premiérova PR týmu prosákla informace o záchranném balíčku. Ten si šetří na dobu, kdy už to mediálně neustojí a přizná se ke všemu, co napáchal. Že šidil na dotacích, na dluhopisech, syna odvlekl na Krym a podobně. V ten moment, v tu sekundu pořídí PR tým Andreje Babiše sedm malých koťátek. Vyfotí je, jak si hrají s klubíčkem vlny a dají na Facebook. Tím bude vše zachráněno, Andrej Babiš si získá zpět důvěru voličů, a stane se nesmrtelným, alespoň politicky.

Divoký kačer je fake news o skutečných událostech, které se sice nestaly, ale mohly by, jakkoliv znějí neuvěřitelně. Realitou však je, že žluté vesty mají velkou šanci dostat se do Evropského parlamentu.