Všem je mezi třiceti a čtyřiceti. Všichni už na sebe stihli upozornit. Poznejte novou filmovou generaci
Když se mezi českými filmovými producenty a distributory začnete ptát na největší režijní naděje, uslyšíte nejčastěji těchto šest jmen: Andy Fehu, Adam Hobzik, Martin Kopp, Adam Martinec, Pavel Soukup, a Damián Vondrášek. Ti všichni by prý tuzemský film mohli kýženě nakopnout. Mimo jiné i proto, že k němu mají zdravě realistický vztah.
Na rozdíl od většiny svých předchůdců, často pravověrných absolventů FAMU, pro něž plátno představuje svatý grál a celovečerní film jediný formát hodný jejich talentu, tihle se za svými sny nezdráhají vydávat vedlejšími uličkami. Takovými, kvůli nimž by je ještě před pár lety jejich profesoři když ne přímo pokárali, tak alespoň přehlíželi.
Regulérní celovečerní film mají na kontě tři z nich, skoro všichni ovšem natočili úspěšný webový seriál, jeden pro Česko dokonce vybojoval historicky prvního „televizního Oscara“, prestižní zahraniční Cenu Emmy (seriál #martyisdead Pavla Soukupa).
Většina se také shoduje, že právě zkušenost s webovým prostředím významně ovlivnila, ne-li přímo formovala jejich přístup k tvorbě.
Odvážní a nekompromisní
Producenti mluví rovnou o celé nové generaci mladých filmařů, pro něž je právě kontakt s webovými formáty určující možná víc než klasické vzdělání získané na akademické půdě. Ostatně zdaleka ne všichni ho mají a i ti, kteří ano, prošli často ještě dalšími školami (Fehu, Hobzik, Martinec) nebo vystudovali rovnou instituci nefilmovou (Soukup je úspěšný absolvent UMPRUM).
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!