Projděte si nejslavnější i nejkontroverznější reklamy pivovaru Bernard s komentářem Stanislava Bernarda
Ve velkém rozhovoru se zakladatelem a spolumajitelem pivovaru Bernard Stanislavem Bernardem jsme se bavili také o jeho sérii slavných reklam se slogany Svět se zbláznil, držte se a Vlastní cestou, kvůli nimž byl dokonce obviněn ze sexismu nebo rasismu. Na otázku, zda nebyly záměrně provokativní, odpověděl:
„Někdy tam provokace i byla, ale nikdy ne samoúčelná. Děláme reklamu vždy podle vnitřního přesvědčení, často si z absurdit tohoto světa děláme srandu a často i sami ze sebe. Občas to některým nátlakovým skupinkám lidí vadí a útočí za to nás. Ti lidé se snaží ,řešit‘ své vnitřní problémy, mnohdy velmi útočně a často na úkor naprosté většiny ostatních lidí. Na své názory mají v demokracii zcela jistě právo, problémem ale je, že většina médií jim dává zcela nepřiměřený prostor, a tím vytváří dojem, že jsou to skutečné problémy dnešní reality. Přitom v porovnání s tím, čím procházíme a nejspíš budeme procházet, jsou to nicotnosti.“
Pro čtenáře Reflex.cz jsme proto vybrali sérii reklam pivovaru Bernard, které byly v mnoha případech regulérním ostrým dobovým politickým komentářem a jako takové vyvolaly ostrou reakci dotčených skupin. Například když někdejší socialistický premiér Jiří Paroubek poslal policejní těžkooděnce rozehnat technoparty, sociální demokracie vyhrála krajské volby tažením proti třicetikorunovému poplatku u lékaře. Bernard také kritizoval uzavření dálnice D1 kvůli návštěvě papeže Jana Pavla II., protestoval proti rozsáhlé amnestii prezidenta Klause, provokoval černochem Bernardem jako reklamou na tmavé pivo Bernard nebo odkazoval na první sex propagací své pivní řady Ale.
Na otázku, proč v současné době nepokračuje reklama se sloganem Svět se zbláznil, odpovídá Stanislav Bernard, že ji neukončili, ale pouze přerušili. „Kdybychom ji měli dnes dělat, musel bych jich vyrábět asi pět denně,“ směje se.