Vánoční úlet: Hipsterský betlém s mudrci na segwayích a sexy pannou Marií
Jsou všude kolem nás, je jim 13 i 60 let a jsou dobře rozpoznatelní podle specifických znaků. Řeč je o fenoménu hipsterství, který není jen způsob oblékání, ale životní styl postmoderní doby. Hipsterství se vkradlo už i do nejtypičtějšího symbolu Vánoc – tradičního betlému. Americký internetový obchod nyní začal prodávat betlém plný hipsterů.
Výrazné brýle, ideálně retro styl, košile, úzké vypasované kalhoty s koženým páskem, extravagantní boty a polaroid. A samozřejmě bradka. Takhle nějak rozpoznáte takzvaného hipstera. Pokud byste měli s rozpoznávacími znaky problémy, americký internetový obchod Gorilla Goodies udělá ve věci jasno: nabízí totiž jako vánoční dekoraci betlém, kde nenajdete žádného Josefa v nevýrazné hnědé pytlovině ani tradiční modročerveně oděnou Marii s šátkem na hlavě a svatozáří.
„Kompletní sada obsahuje Marii, Josefa, Ježíška, manažera, tři mudrce na segwayi, pastýře, krávu, ovci a chlév,“ uvádí popisek k betlému. Celá sada přijde zájemce na 80 dolarů, tedy v přepočtu zhruba 1760 korun. Na každého kupujícího připadá limitovaný počet této moderní ozdoby – prodávající si vymínil, že každý si může koupit jen tři kusy.
Na vánočním stole či pod ozdobeným stromkem tak můžete mít Josefa, který si fotí selfie s novorozeným Ježíškem a Marií, která mu do selfíčka ukazuje zdvižené „V“. V ruce drží kávu z některého ze známých kávových řetězců a jedno rameno má ležérně obnažené. Tři králové jedou na segwayích a černý už není vzadu, ale vpředu. Jeden z nich má poirotovsko-hipsterský knírek a dary pro jezulátko jsou zabaleny v krabicích od Amazonu.
Vánoční ozdoba vyvolává smíšené pocity. Na jednu stranu představuje jistě povedený a originální žert, na druhou stranu však bohužel symbolizuje vyprázdnění prožívání vánočních svátků, které jsou již symbolizovány spíše krabicemi z Amazonu, chytrými telefony a snapshoty.