Dva Big Macy a jedno tričko. Český McDonald´s představil vlastní limitovanou kolekci oblečení
Dva plátky hovězího masa, speciální Big Mac omáčka, ledový salát, chedar, okurky a cibule v třípatrové bulce se nezaměnitelně zapsaly jako ikona mezi hamburgery. 50. narozeniny Big Macu slavily restaurace McDonald´s v srpnu, kdy by slavil i jeho vynálezce, Jim Deligati. Český a slovenský McDonald’s si jako narozeninový dárek připravily ještě jedno překvapení – spojil se s nadějnými mladými módními návrháři, kteří pro Big Mac vytvořili limitovanou kolekci triček věnovanou módě uplynulých pěti dekád jejichž byl svědkem.
„Limitovanou edici triček bude možné koupit od 1. 12. v eshopu a kamenných obchodech Footshop v Praze a Bratislavě. Jsme z ní nadšení, protože se návrhářům krásně podařilo zachytit ducha jednotlivých destiletí! Každý kus bude stát 799 Kč a doufáme, že udělá radost i všem fanouškům Big Macu,“ říká tisková mluvčí řetězce, Zuzana Svobodová.
O návrhy triček se postarala pětice mladých českých a slovenských návrhářů, každé z triček je přitom věnované jedné dekádě hamburgerového fenoménu a tehdejší módě. Nechybí tak například pastelové barvy 60. let, o oslavu této dekády se postarala návrhářka Vanda Janda.
Za tričko s logem McDonald´s by v socialistickém Československu 70. let příslovečně „trhali ruce“ Miro Sabovi, návrháři slovenského původu. 80. a 90. léta vynikají barevností a uvolněností, o kterou se postarali Tereza Kladošová a Filip Hieke, a celou kolekci uzavírá tričko Jana Černého, jehož hlavním prvkem je definice Big Macu z Wikipedie. Ten k celé spolupráci dodal: „Jsem rád, že velké firmy podporují mladé umělce a každý z nás mohl věnovat kolaboraci kus svého vlastního stylu.“
„Na celé kolekci je vidět, jak se doba během uplynulých 50 let měnila. Co ale zůstalo beze změny, je Big Mac. Přesto, že se nejedná o nejprodávanější český sendvič, je bezpochyby ikonou, na kterou jsme pyšní,“ doplnila Svobodová.