Sexy jako na Západě: Sovětská auta také „potřebovala“ reklamu. Často dost bizarní
Sex prodává a bez reklamy si výrobek své místo na trhu nenajde. To platí nejen v tržní ekonomice, ale platilo to i v zemích bývalého východního bloku v čele se Sovětským svazem. Vzhledem k pokřivenosti socialistických trhů, kde nedostatek čehokoliv nebyl výjimkou, ale spíš pravidlem, působí reklama často velmi absurdně.
V Sovětském svazu bylo i obyčejné auto spíše luxusem než jen dopravním prostředkem. Na nákup „žigulíka“ od oficiálního státního prodejce se čekalo i pět let. Vzhledem k tomuto nedostatku automobilů na trhu se ojeté auto dalo prodat často za stejnou cenu jako nové, a to i opakovaně.
Automobilky se však i přes nedostatek svých výrobků snažily o propagaci. A stejně jako všude na světě si byly dobře vědomy, že „sex prodává“. Reklamy se tak vůbec nelišily od těch západních, kde nezbytným doprovodem vozu je krásná a pokud možno spoře a sexy oděná modelka.
Dalším nezbytným doplňkem byla ukázka luxusu a dokonalé pohody. V zemi, kde obchody s potravinami často nabízely pouze to nejzákladnější, byla iluze bohatého pikniku vedle nového auta podobným lákadlem jako výše zmíněná sexy kráska.