Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: ČTK / Josef Vostárek

Prší a prší a prší. Proč má sucho mezi některými vědci a novináři tak dobrý marketing?

Jan A. Novák

Podle řady klimatologů mělo dnes vrcholit pětisetleté sucho. Namísto toho v posledních dvou měsících vytrvale prší.

Podle statistik Českého hydrometeorologického ústavu byly u nás srážkově podnormální teprve poslední roky, počínaje rokem 2014. A to ještě ke všemu ne všechny, protože třeba v roce 2017 napršelo 101 procento srážkového normálu. Přesto nás z médií i z úst politiků zaplavovaly zprávy o katastrofálním suchu. S vydatnou podporou takzvaných klimatologů, kteří jasnozřivě věděli, že odteď už bude jenom hůř a hůř, protože klimatická změna, oxid uhličitý a tak – znáte to.

Smysl pro humor

Ten nahoře ovšem má poněkud zlomyslný smysl pro humor, takže v květnu spustil vydatný déšť. Obzvlášť vypečený vtip se mu povedl 14. května, kdy musel pražský magistrát zrušit tiskovou konferenci o suchu, protože místo konání podmáčely deště. Dobrý byl taky ten, kdy veřejnoprávní televize vysílala pořady na téma Nejhorší sucho za posledních 500 let, zatímco venku vydatně lilo. Předpovědi brzkého příchodu Sahary, jimiž machři přes klima hýřili ještě v dubnu, asi mezi tyhle Jeho vtípky počítat nemusíme, protože On jistě ví, že paměť mediální civilizace nesahá víc než pár dní nazpět.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!