Ilustrační snímek

Ilustrační snímek Zdroj: profimedia.cz

Tajemná vůně práce: Spíš taháme peníze od státu, než bychom šli na brigádu

Jiří Štefek

Za pár týdnů neodstartují jen letní prázdniny, ale i sezóna prázdninových brigád. Přestože jsou tuzemské firmy připraveny oproti minulým rokům zvýšit výdělky brigádníků až o desetinu, zájem o nabízené sezónní práce je zatím velmi malý.

Letní brigády přitom vždy bývaly považovány za příležitost, při níž si mohli především studenti vydělat peníze na své letní radovánky, ale i na věci, které jim rodiče nechtěli koupit. Pokud něco opravdu chceš, běž si na to vydělat, říkali obvykle svým dospívajícím ratolestem. A tak se i většinou stávalo. Děti prodávaly zmrzlinu, obsluhovaly v restauracích, prováděly turisty po památkách a tak dále. Mělo to i výchovný efekt. Během prázdninového chození do práce mládežníci získávali pracovní návyky, ale poznávali i hodnotu peněz.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!