Kryštof Pavelka: Stávkující továrna na sny. Čeká nás rok bez nových filmů a seriálů?
Hollywood se zastavil. K jedenácti tisícům scenáristů, kteří od začátku května stávkují, se připojilo na sto šedesát tisíc herců organizovaných v odborech. Americký filmový a televizní trh s celkovou odhadovanou hodnotou kolem jednoho sta miliard dolarů takhle zamrzl poprvé od roku 1960. Čeká diváky rok bez nových filmů a seriálů? A proč vlastně američtí tvůrci stávkují?
Měl to být další triumfální večer režiséra Christophera Nolana, jednoho z nejuznávanějších tvůrců současného filmového mainstreamu. Londýnská premiéra snímku Oppenheimer byla nejočekávanější událostí sezóny letních blockbusterů. Nakonec se mnohem víc než o samotném filmu psalo o tom, že všechny hlavní hvězdy velkorozpočtové podívané, včetně představitele titulní role, anglického herce Cilliana Murphyho či herečky Emily Bluntové, premiérové promítání předčasně opustily.
Podle pravidel stávky, která v tu chvíli právě začala, se herci organizovaní v odborovém spolku Screen Actors Guild (SAG), nesmějí účastnit nejen natáčení nových projektů, ale ani mediální propagace již hotových děl. O několik hodin dříve, na druhé straně Atlantiku, se Margot Robbie, největší ženská hvězda současného Hollywoodu, vyjádřila na červeném koberci, že „absolutně podporuje požadavky scenáristů a je připravena jít do stávky“.
Kašpaři
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!