Karel Steigerwald: Fico hraje na klavír, Slovensko upadá
Slováky zachvátilo zestátňování kulturních institucí. Organizuje to primitivní vláda plná pověr. Mít primitivy ve vedení státu není nic neobvyklého. I v 21. století to bývá častější jev než mít ve vládě demokraty. Nynější slovenská vláda to bere bez ostychu, jako by vládní řízení kultury byl nějaký bonus na dortu volební kořisti. Přisvojila si nadvládu nad rozhlasem a televizí, s primitivními argumenty odvolala ředitele Národního divadla a má namířeno k plošnému řízení všeho, co se vůbec v kultuře a svobodném projevu občanů řídit dá.
Rozebírat tuto devastační činnost, v Evropě (zatím) nepřijatelnou, je zbytečné. Uchyluje se k ní každý autoritativní režim planety, který má namířeno k samovládě. S úpravou a omezováním kultury se vždy začíná nejdřív. Do popředí strkají se krycí slova, národ, krása, láska, pravda, děti a boj proti zvrhlé dekadenci. Představou všech primitivů ve vládách je, že kultura a umění jsou součást propagandy.
Výstižně to popsal dr. Goebbels. Tisk, film, literaturu, kulturu, umění a vůbec veřejný život občanů třetí říše přirovnal ke klavíru, který je dokonale naladěn na to, aby se po každém vládním dotyku pomyslné klaviatury ozval vždy spolehlivě a přesně tón, jejž vláda potřebuje. Vláda je jakýsi sbor klavíristů, kteří mačkají, tisknou a zapínají a ždímají správná tlačítka na správných místech společnosti. Klavír se pak ozývá skoro tak přesně, jako by měl jedinou strunu, která by vydávala symfonii souhlasu.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!