@68Jagr je profík. Má Twitter
Tak už jsme dali světu „baťovské“ ceny, teď ještě přibudou „jágrovské“. Jedna z restaurací McDonald's ve Philadelphii za ně bude při play off s Pittsburghem nabízet mangové koktejly. Kolik to dělá? Samozřejmě 68 centů.
Odkud to vím? Z Twitteru. To je ta Čechy stále příliš neobjevená sociální síť, či spíše publikační platforma, na kterou nesmíte napsat více než 140 znaků. A jak se ukazuje, někdy jsou jedna dvě věty víc než nějaké romány.
Ví to i Jaromír Jágr, který si na Twitteru založil účet. Lépe řečeno „oživil“ starý. Výsledek? Za dvě hodiny 10 tisíc čtenářů, za osm hodin 25 tisíc, za 24 hodin přes 30 tisíc.
Mnozí přitom nevěřili, že účet opravdu patří hokejové legendě. „V kasinech se přece nesmí používat telefony,“ napsal jeden uživatel v narážce na to, že tweety se obvykle ťukají do mobilů… no a samozřejmě i na Jágrovu „hráčskou“ minulost.
Většina uživatelů Jágra vítala radostně a vřele. O královské entrée se postaral Kevin Allen: „Teď, když je Jágr na Twitteru, je můj život kompletní.“ Allen je jeden z nejznámějších novinářů, jenž píše sloupky do USA Today. Ani jemu však mnozí nevěřili, takže musel ujišťovat: „Pro ty, co se ptají – @68Jagr je Jágr a má už 29 tisíc followerů. Člověk věří tomu, že jeho účet se prostě bude muset sledovat!“
Jágr se nemůže rovnat herci Charliemu Sheenovi, který loni získal na Twitteru milion fanoušků, ale i tak měl famózní nástup. Pomohl mu klub, který ho postrčil k fanouškům, a pak už to šlo jako po drátkách. Helfnul spoluhráč Scott Hartnell, který Jágra uvedl slovy: „Pan Jágr je na Twitteru! Už nebude v době kamenné!“ Jak mi řekl v únoru v šatně Flyers, mezi ním a Jágrem to pořád jiskří, takže se dají i čekat přestřelky na Twitteru.
A jistě se bude bojovat i o to, kdo je populárnější. Hartnell má přes 112 tisíc fanoušků a drží si slušný náskok, Jágrův účet se však už po dvou dnech přehoupl přes 40 tisíc. Tak uvidíme!
Jágr píše na Twitter anglicky, většina jeho fanoušků na této síti proto asi budou Američané. Jinak by jich ani tolik nebylo: v Česku prý používá Twitter kolem 60 tisíc lidí. Celosvětově je to však asi 100 milionů.
Sportovci na Twitteru patří k nejoblíbenějším, k „milionářům“ (s více než milionem fanoušků) se řadí fotbalista Ronaldo, basketbalisté Shaq O´Neal či LeBron James nebo cyklista Armstrong. Proč to dělají? Nabízí se řada odpovědí: je to zábava, zdroj inspirace i podpory a způsob, jak efektivně komunikovat s fanoušky.
Tenistovi Radkovi Štěpánkovi by se Twitter hodil, když se bouřlivě diskutovalo o jeho prostředníku. A ne moc lichotivě. Kdyby se debaty účastnil, možná by spoustu lidí přesvědčil o své pravdě.
Twitter jsou i peníze. Ne že by za psaní platil. Ale marketingoví experti odhadují, že rozdíl v reklamní hodnotě dvou srovnatelných sportovců, z nichž jeden tweetuje, a druhý ne, je až 30 procent. Což se za sem tam napsaných 140 znaků vyplatí!
„Dobře Jágr, ukaž to všem i na Twitteru!“ napsal jeden český fanoušek. Hráč číslo 68 zase dokázal, že je profík se vším všudy.
Článek vyšel v Deníku Sport. Jaromír Jágr je i na Facebooku.