Ilustrační snímek

Ilustrační snímek Zdroj: profimedia.cz

Jak muslimové prý znásilnili 1400 Angličanek

Jan Jandourek

Serveru eurabia.parlamentnilisty.cz zveřejnil rozhovor s Benjaminem Kurasem, známým kritikem islámu. Jako vždy se obává zkázy našeho světa kvůli islámským hordám.

Kuras v rozhovoru říká: "Čím dál větší počet muslimů už déle usazených se stále víc radikalizuje, sympatizuje s Islámským státem, žádá islámská privilegia a zavádění islámských zákonů, znásilňuje anglické teenagerky (znásilněných už bylo zjištěno přes 1 400) a britské instituce jim ustupují z obav, aby nebyly nařčeny z rasismu a 'islamofobie'."

Nic bližšího k tomu ale není. Kde se vzal ten počet? Eviduje policie náboženství pachatelů? Třeba počet pravoslavných, kteří někoho znásilnili, nebo prodávají drogy? O jakém časovém období se mluví? To je přece potřeba říci, jinak je to jen povrchní (mírně řečeno) tvrzení bez informační hodnoty. A jaká jsou srovnatelná čísla jinde?

Podle Amnesty International: "Počet odhadovaných skutků znásilnění v Česku je podle různých zdrojů mezi 7 500 a 20 000. Jedná se o odhad, protože většina činů není nahlášena na policii."

Tak když víme tohle, připomínám, že údaj je o tom, co se asi tak děje za rok, je potřeba se podívat, o čem to vlastně Kuras mluví a kde to vzal.

Dnes to netrvá dlouho. Nejspíš to má z BBC, kde se zpráva a analýza objevily loni v srpnu.

Když se na to podíváme blíže, tak ty "anglické teenagerky" údajně znásilněné muslimy jsou děti z Rotherhamu, města, které má přes sto tisíc obyvatel a jde asi o 1 400 dětí, u kterých se v době od roku 1997 až do 2013 zjistilo, že byly znásilněny, zneužívány, uneseny jinam, bité a zastrašované. Odhad je prý takzvaně konzervativní, což znamená, že obětí mohlo být víc. Skandál spočívá v tom, že většina pachatelů byla zřejmě pákistánského původu a úřady věc neřešily, mimo jiné kvůli tomu, aby nemohli být činitelé v rámci politické korektnosti obviněni z rasismu.

Takže ano, Benjamin Kuras si to úplně nevycucal z prstu, je tu počet 1 400 a pachatelé byli nejspíš často muslimové, když vyjdeme z toho, že Pákistánci jsou asi většinou formálně muslimové.

Je to asi takový předpoklad, že Čech kradoucí v rakouské samoobsluze je křesťan nebo ateista. Napsat, že český ateista kradl ve Vídni, by ale znělo dost pitomě, není-liž pravda. Nebo bavorský katolík si v českém pohraničí kupuje sexuální služby. Obojí by se přitom dalo statisticky snadno dokázat.

Ani sluníčkář není naivní, je jasné, že v komunitě, kde panují nějaké kmenové zvyklosti a chybí kontrola z venku a úřady se bojí zasáhnout, dochází snadněji k takovým zločinům. Když se ale podíváme na škálu těch trestných činů, asi se to moc neliší od bílých evropských rodin. Natascha Kampuschová v Rakousku byla unesena Wolfgangem Přiklopilem a o naší „kuřimské kauze“ škoda mluvit. Žádní muslimové v akci. Církev a skautské oddíly by také mohly o zneužívání dětí vyprávět.

Střet kultur představuje problém a to velký. Může to dopadnout i špatně. V jedné zemi mají být jedny zákony, které platí pro všechny. Ale stejně tak platí, že se všem měří stejným metrem i v komentování jejich činnosti. Použít nepřesnost k vyvolání negativního dojmu vůči skupině lidí je poněkud zastaralé. Ne konzervativní.