Poctivý, párek, Kostelec aneb Napište ódu na Babišovy uzeniny
Andrej Babiš se snaží etablovat jako sponzor umění. Proto vypisuje novou spotřebitelskou soutěž o báseň na téma kostelecké párky. Viděl jsem v reklamě už hodně, ale kantáta na uzeninu z koncernu Agrofert – to tu fakt ještě nebylo.
Postupující demence Babišových manažerů vyprodukovala to nejobludnější marketingové zvěrstvo, jaké jsem kdy na českém trhu viděl. Konzumenti mají podle marketérů Kosteleckých uzenic skládat oslavné ódy na párky. Nejde o vtip, ale o oficiální kampaň, kterou naleznete na adrese poctivyparek.cz. Dočtete se tam:
„Napiš nám svoji báseň na poctivý párek a vyhraj každý týden 10 000 Kč. Kup si jakékoliv soutěžní balení našich poctivých uzenin. Ze zadní strany etikety najdeš přihlašovací kód, díky kterému se můžeš přihlásit do naší soutěže. Napiš báseň, která bude obsahovat slova: POCTIVÝ, PÁREK a KOSTELEC. Vyplň kód a pošli nám ji. Každý týden přes náš facebook oznámíme jméno výherce, kterého poctivě odměníme.“
I vzal jsem to jako výzvu, v tvůrčím zápalu jsem okousal klávesnici a nakonec sepsal paján:
Óda na Andrejův párek:
Koupím párek jako dárek,
poctivý ze separátu, nebojí se reparátu.
On pochází z Kostelce, chutnal by i veverce,
poctivý je jako Babiš, tak nás ho už Bože zbaviš.
Tu desítku mi, pane velkotovárníku, prosím nechte v redakci na vrátnici.