Miloš Zeman tvrdí, že žádnou předvolební kampaň nevede. Po republice ale visí několik druhů bilboardů, které ho propagují. Je na nic i stejný oficiální portrét prezidetna

Miloš Zeman tvrdí, že žádnou předvolební kampaň nevede. Po republice ale visí několik druhů bilboardů, které ho propagují. Je na nic i stejný oficiální portrét prezidetna Zdroj: Robert Klejch / Paparazzi

Odečtěte Zemanovi hlasy za billboardy od kámošů, stejně jako Ortelovi ve Slavíku!

Jiří X. Doležal

Miloš Zeman si opět udělal z úst stoku a vypustil lež, že nebude podnikat žádnou volební kampaň před prezidentskými volbami. Přitom ulice jsou olepeny billboardy se Zemanem, se kterými ovšem nemá pan prezident nic společného. To neměl Ortel se stránkou, kvůli které mu odebrali hlasy ve Slavíkovi, taky! Tož pojďme panu prezidentovi nějaké hlasy úředně odebrat!

 

Začátkem března letošního roku Miloš Zeman na své tiskové konferenci oznámil, že bude kandidovat v dalších prezidentských volbách v lednu 2018 – v těch volbách, které nás za pár týdnů čekají. Zároveň s touto radostnou novinou Miloš Zeman oznámil, že nepovede žádnou předvolební kampaň, že jeho kampaní je práce, kterou pro zemi vykonal ve svém prvním volebním období.

Volby jsou na krku, a když člověk jede městem tramvají, má pocit, že je prezident ve slevách. Republiku totiž ozdobily plakáty Zemanovy prezidentské kampaně s jeho smavou tváří. Ale rozhodně nejde o porušení Zemanova předvolebního slibu, že kampaň dělat nebude. Ty billboardy totiž nevyvěsil on, a dokonce ani Ovčáček. Billboardy s heslem „Zeman znovu“ platí spolek, který ovládají prezidentovi nejbližší spolupracovníci Vratislav Mynář a Martin Nejedlý.

Bylo by jistě velmi jednoduché říct, že Zeman zase kecal jako s Peroutkou vlevo dole. Věc je ale složitější: Už na té březnové tiskovce, kde Zeman ohlašoval kandidaturu a svou nekampaň, řekl, že uvítá, když sami přijdou s nabídkou pomoci občané. „S pokorou, která mi není vůbec vlastní, nechávám osud v rukou občanů,“ Je pravda, že pánové Mynář a Nejedlý jsou občané – takže Zeman nelhal.

Na druhou stranu, jak sponzoři kampaně popírají, tento výlep nesporně JE součástí prezidentské kampaně – a byl by jí, i kdyby billboardy zaplatil svatý Petr. Takže jde o křivárnu prvního řádu, možno říci až sviňárnu, která ovšem má vypadat, že je v pořádku, košer. Práci, kterou slíbil nedělat, za Miloše udělají kamarádi a on zůstane průzračně čistý.

Je to takové zbabělé řešení, taková malá křivárna, ale na ty jsme v Čechách zvyklí a umíme se s nimi vypořádat, vzpomeňme jen na letošní Slavíky. Došlo tam k velice podobné situaci: Tomáši Hnídkovi alias Ortelovi jeho kamarádi a fanoušci udělali masivní facebookovou kampaň. On sám s tím neměl nic společného a šlo o přesně stejný mechanismus, jaký předvádí Zeman se svými billboardy.

V případě Ortela ale byla porota Slavíka neúprosná: Protože měl za sebou onu kampaň vedenou fanoušky, jemu samému odečetli hlasy a přiznali mu jen takový počet, kolik dostal loni. A to je myslím dobrý nápad i do prezidentských voleb: Žádám všechny volební orgány, aby Miloši Zemanovi nezapočítali hlasy z těch volebních okrsků, kde jsou vyvěšeny jeho billboardy. Když chceme zatočit se sviňárnami v populární hudbě, měli bychom ty sviňárny nejdříve vymést z Hradu.