O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné
V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním koridorům za 45 minut. Pohled do jízdního řádu ukazuje, že to byla další velká lež o české dopravní infrastruktuře. Do Plzně dokonce jede vlak z české metropole pomaleji, než před 100 lety. Máme novou vládu, která podle premiéra Andreje Babiše „maká“, chci se ji proto zeptat na několik věcí, o kterých sním, když náhodou spím.
Existuje vůbec nějaká představa, kdy bude dokončena alespoň základní dálniční síť v České republice?
Kdy se svezeme vlakem z Prahy do Brna za méně než hodinu, jak napsal ve své předvolební knize Andrej Babiš? Snít je hezké, ale realita je v tomto směru naprosto odlišná.
Kdy konečně nějaká vláda najde dostatek peněz na opravu silnic druhé a třetí třídy?
Kdy přestanou být některá železniční nádraží ostudou země?
Kdy vzniknou obchvaty různých měst, které různé vlády slibují desítky let?
Máme se pořád bát jezdit po mostech, z nich jsou tisíce ve špatném a některé dokonce v havarijním stavu?
Pokud jsme skutečně vyspělá civilizovaná země, proč nevede na největší letiště v zemi (Praha – Ruzyň) už dávno metro či rychlovlak?
Proč je i v dalším rozpočtu tak málo peněz na dopravní infrastrukturu? Vždyť vítězné hnutí ANO bylo i součástí předchozí vlády.
Proč nebyly splněny body o budování dopravní infrastruktury z programového prohlášení minulé vlády, když ministrem dopravy byl za hnutí ANO Dan Ťok?
A proč je pan Ťok opět ministrem dopravy v novém kabinetu, když vůbec v ničem nedokázal v případě dopravní infrastruktury hnout se situací ani o píď?
Andrej Babiš je premiérem a prezident mu ve středu jmenoval vládu. Měl by už přestat snít a začít skutečně makat. A přiznat, že na většinu z výše položených otázek neexistuje, bohužel, kloudná odpověď.