Kniha o Karlu Gottovi upozorňuje na problematická místa zpěvákova příběhu
Už několikrát jsem se přesvědčil, že téma Karel Gott funguje jako taková konverzační nášlapná mina. Jedni jej mají za nedotknutelného hudebního boha, pro jiné je naopak morálně pochybný interpret, který zazpíval, co se mu strčilo pod nos, nehledě na kvalitu. Tyto dva tábory mají přitom podobnou vůli hledat konsensus jako podporovatelé a odpůrci Miloše Zemana.
Proto nepřekvapí situace, k níž došlo ke konci minulého roku: Zatímco se v kinech – s covidovým zpožděním – promítal dokument Karel režisérky Olgy Malířové Špátové, jehož cílem vůbec není Gottův dlouho budovaný odkaz jakkoli problematizovat, na pulty knihkupectví přistála kniha známého hudebního publicisty Pavla Klusáka (* 1969) Gott. Československý příběh (vyd. Host). Graficky skvostně vybavená publikace přitom „Mistra“ rozhodně nehladí po srsti.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!