Zleva Jack Wakely, Cara Withersová a Josie Underwoodová

Zleva Jack Wakely, Cara Withersová a Josie Underwoodová Zdroj: Ali Wright

Obrací se Beckett v hrobě? Godot je žena a je to úplně normální, navíc hrozně vtipné

VERONIKA BEDNÁŘOVÁ

„Nezavěšujte prosím, jste 9124. v pořadí.“ Tak začíná osvěžující, chytře napsaná a s klaunskou lehkovážností zahraná sedmdesátiminutová komedie Godot is a Woman (Godot je žena), která se stala hitem letošního mezinárodního festivalu Fringe v Edinburghu.

Herečky Cara Withersová, Josie Underwoodová a nebinární osoba Jack Wakely z divadelní společnosti Silent Faces otráveně sedí na jevišti a čekají. Doufají, že jim někdo v londýnské literární agentuře zastupující mrtvého klasika konečně zvedne telefon a oni dostanou povolení.

Nečekají na hru jen tak ledajakou: irský nositel Nobelovy ceny za literaturu Samuel Beckett napsal Čekání na Godota v roce 1953 a od té doby je toto ikonické dílo absurdního dramatu považováno za jednu z nejvýznamnějších divadelních her 20. století, přičemž zůstává určeno striktně hercům-mužům. Beckett si totiž jeho provozování ženami výslovně nepřál a zahrnul to i do závěti. Zákaz pro herečky dodržují i ­správci jeho odkazu, došlo už dokonce k několika soudům.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!