Obrací se Beckett v hrobě? Godot je žena a je to úplně normální, navíc hrozně vtipné
„Nezavěšujte prosím, jste 9124. v pořadí.“ Tak začíná osvěžující, chytře napsaná a s klaunskou lehkovážností zahraná sedmdesátiminutová komedie Godot is a Woman (Godot je žena), která se stala hitem letošního mezinárodního festivalu Fringe v Edinburghu.
Herečky Cara Withersová, Josie Underwoodová a nebinární osoba Jack Wakely z divadelní společnosti Silent Faces otráveně sedí na jevišti a čekají. Doufají, že jim někdo v londýnské literární agentuře zastupující mrtvého klasika konečně zvedne telefon a oni dostanou povolení.
Nečekají na hru jen tak ledajakou: irský nositel Nobelovy ceny za literaturu Samuel Beckett napsal Čekání na Godota v roce 1953 a od té doby je toto ikonické dílo absurdního dramatu považováno za jednu z nejvýznamnějších divadelních her 20. století, přičemž zůstává určeno striktně hercům-mužům. Beckett si totiž jeho provozování ženami výslovně nepřál a zahrnul to i do závěti. Zákaz pro herečky dodržují i správci jeho odkazu, došlo už dokonce k několika soudům.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!