Babylon na hliněných nohách. Sex, drogy a jazz v příběhu z Hollywoodu, který je i přes excesy hlavně nudný
Stárnoucí mexický imigrant Manuel sedí v kině a pláče. Dojímá se nad tím, že kdysi přidal pár cihliček ke stavbě hollywoodské kinematografie. Dojímá se i scenárista a režisér Damien Chazelle a neváhá se taky poplácat po zádech: na závěr svého tříhodinového snímku Babylon zařazuje sestřih klíčových děl světového filmu, od němých grotesek po Matrix, a naznačuje tím, že do něj patří i jeho díla. Možná se do dějin filmu zapsal svým dravým debutem Whiplash, možná mnohaoscarovým úspěchem muzikálu La La Land, ale Babylon na nich jen parazituje.
Manuel je jednou z několika postav, jež v Hollywoodu působí během klíčových let 1926–1932, kdy „továrna na sny“ procházela dramatickou proměnou. Přechod na zvukový film zničil spoustě herců kariéru, bezuzdné flámování se muselo po sérii skandálů pod tlakem veřejného mínění zklidnit, z venkovské díry Los Angeles rostlo moderní velkoměsto. Manuel se na cestě za úspěchem setká s ambiciózní divoženkou Nellie LaRoy, z níž se stane přední herecká hvězda. Idol stříbrného plátna Jack Conrad si užívá vrcholu popularity. O všem dění informuje bulvární novinářka Elinor St. John a ke slávě přičichne i trumpetista Sidney Palmer.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!