1956–1989: ARCHITEKTURA VŠEM (výstava) Po skvělém soukniží Architektura 58–89 (vyšlo začátkem minulého roku ve vydavatelství BiggBoss) se k období vlády jedné strany čelem postavila i Národní galerie Praha. Na ochozech druhého patra Veletržního paláce představuje „novou sbírkovou expozici se zaměřením na architekturu a životní styl v Československu mezi lety 1956 a 1989“. Ta, na rozdíl od zmíněného počinu zkratovitěji, ale o to obrazově i tematicky zajímavěji popisuje dané období nejen prostřednictvím architektury, ale dotkne se i bytové kultury nebo kvality tehdejšího života co do nabídky spotřebního zboží. Krásná práce vychází z jedinečného archívu Sbírky architektury NGP. Až jednoho napadne, jaká je škoda, že se naše první výstavní instituce nenadechla víc. Protože téma i kvalita materiálů v depozitářích by si rozhodně zasloužily rozsáhlejší prezentaci. (MG)

1956–1989: ARCHITEKTURA VŠEM (výstava) Po skvělém soukniží Architektura 58–89 (vyšlo začátkem minulého roku ve vydavatelství BiggBoss) se k období vlády jedné strany čelem postavila i Národní galerie Praha. Na ochozech druhého patra Veletržního paláce představuje „novou sbírkovou expozici se zaměřením na architekturu a životní styl v Československu mezi lety 1956 a 1989“. Ta, na rozdíl od zmíněného počinu zkratovitěji, ale o to obrazově i tematicky zajímavěji popisuje dané období nejen prostřednictvím architektury, ale dotkne se i bytové kultury nebo kvality tehdejšího života co do nabídky spotřebního zboží. Krásná práce vychází z jedinečného archívu Sbírky architektury NGP. Až jednoho napadne, jaká je škoda, že se naše první výstavní instituce nenadechla víc. Protože téma i kvalita materiálů v depozitářích by si rozhodně zasloužily rozsáhlejší prezentaci. (MG) Zdroj: Archív

1956–1989: ARCHITEKTURA VŠEM (výstava) Po skvělém soukniží Architektura 58–89 (vyšlo začátkem minulého roku ve vydavatelství BiggBoss) se k období vlády jedné strany čelem postavila i Národní galerie Praha. Na ochozech druhého patra Veletržního paláce představuje „novou sbírkovou expozici se zaměřením na architekturu a životní styl v Československu mezi lety 1956 a 1989“. Ta, na rozdíl od zmíněného počinu zkratovitěji, ale o to obrazově i tematicky zajímavěji popisuje dané období nejen prostřednictvím architektury, ale dotkne se i bytové kultury nebo kvality tehdejšího života co do nabídky spotřebního zboží. Krásná práce vychází z jedinečného archívu Sbírky architektury NGP. Až jednoho napadne, jaká je škoda, že se naše první výstavní instituce nenadechla víc. Protože téma i kvalita materiálů v depozitářích by si rozhodně zasloužily rozsáhlejší prezentaci. (MG)
1956–1989: ARCHITEKTURA VŠEM (výstava) Po skvělém soukniží Architektura 58–89 (vyšlo začátkem minulého roku ve vydavatelství BiggBoss) se k období vlády jedné strany čelem postavila i Národní galerie Praha. Na ochozech druhého patra Veletržního paláce představuje „novou sbírkovou expozici se zaměřením na architekturu a životní styl v Československu mezi lety 1956 a 1989“. Ta, na rozdíl od zmíněného počinu zkratovitěji, ale o to obrazově i tematicky zajímavěji popisuje dané období nejen prostřednictvím architektury, ale dotkne se i bytové kultury nebo kvality tehdejšího života co do nabídky spotřebního zboží. Krásná práce vychází z jedinečného archívu Sbírky architektury NGP. Až jednoho napadne, jaká je škoda, že se naše první výstavní instituce nenadechla víc. Protože téma i kvalita materiálů v depozitářích by si rozhodně zasloužily rozsáhlejší prezentaci. (MG)
1956–1989: ARCHITEKTURA VŠEM (výstava) Po skvělém soukniží Architektura 58–89 (vyšlo začátkem minulého roku ve vydavatelství BiggBoss) se k období vlády jedné strany čelem postavila i Národní galerie Praha. Na ochozech druhého patra Veletržního paláce představuje „novou sbírkovou expozici se zaměřením na architekturu a životní styl v Československu mezi lety 1956 a 1989“. Ta, na rozdíl od zmíněného počinu zkratovitěji, ale o to obrazově i tematicky zajímavěji popisuje dané období nejen prostřednictvím architektury, ale dotkne se i bytové kultury nebo kvality tehdejšího života co do nabídky spotřebního zboží. Krásná práce vychází z jedinečného archívu Sbírky architektury NGP. Až jednoho napadne, jaká je škoda, že se naše první výstavní instituce nenadechla víc. Protože téma i kvalita materiálů v depozitářích by si rozhodně zasloužily rozsáhlejší prezentaci. (MG)
O VÁLOVCE S LÁSKOU (literatura) „Jak si tohle, do prdele, pamatuju? Nevím,“ říká s typickou přímostí novinářce MARCELE PECHÁČKOVÉ jedna z nejvýznačnějších českých malířek. Knížka první jmenované o té druhé vyšla ještě před Vánoci v Torstu. Jmenuje se Jitka Válová a její poetický podtitul Byly jsme dvě malý hovna ve vysoký trávě není pravdivý: „Válovky“ byly fenoménem, slovy sběratele umění a jejich přítele Michaela Třeštíka „prostě monumentální české malířky“. Když legendární dvojčata jejich odvěký kamarád, herec David Prachař, přirovnává v interview s paní Marcelou k solitéru Bohuslavu Reynkovi, něco na tom je. Civilně přepsaný, nesmírně zajímavý a podmanivý, velmi upřímně působící knižní rozhovor od dětství po stáří a ztrátu neoddělitelné sestry, který publicistka s Jitkou Válovou (1922 až 2011) citlivě „nabrala“ během deseti setkání v roce 2009, doplňují portréty Jitky a Květy, jejich maleb, kreseb a grafik i přátel. O mamince, o tom, jak jim blízcí lidé kradli obrazy, o závislostech i samotě. Až na pár překlepů skvělá a důležitá práce. (KK)
PHOTA PANÍ PATTI (FOTOGRAFIE) „21. SRPNA. Burroughsova kalkulačka – patent získala jedenadvacátého srpna 1888 – vedle šátku, který nosil Burroughsův vnuk William.“ Americká zpěvačka, skladatelka, spisovatelka a fotografka PATTI SMITH. Roku 2018 si založila instagramový účet, který sleduje skoro milión jejích fanoušků, a plnila ho černobílými i barevnými otextovanými fotografiemi, jednak archívními, jednak novými (z chytrého telefonu). Deník, poznámkový blok, dojem, nápad? Z téměř dvou tisíc snímků připravila Knihu dní (vydali Dokořán, přeložil Ondřej Prokop), do níž jich vybrala 365, na každý den jeden. Jako by svému bývalému partnerovi, fotografu Robertu Mapplethorpovi, bez něhož by newyorská umělecká scéna vypadala dost jinak, chtěla poděkovat a ukázat, že fotografie nemusí být nutně stylizovaná… (JŠ)
10 Fotogalerie

Mixér

Redakce Reflexu

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!